L’Institut Català de les Dones, adscrit al Departament d’Acció Social i Ciutadania, i l’Escola d’Administració Pública de Catalunya han organitzat avui a Lleida un programa de formació per a la prevenció i identificació de la violència masclista en els col·lectius de dones migrades. La violència masclista és una realitat que afecta les dones de totes les cultures, països, edats i nivells socials, però hi ha aspectes que incideixen de forma específica en les migrades.
A la jornada, hi han assistit 40 persones. Sobretot, responsables a nivell polític o tècnic de les àrees de gestió vinculades a les polítiques de dones dels governs municipals i comarcals, així com tècnics i tècniques dels serveis d'informació i atenció a les dones (SIAD), i personal interessat de les administracions públiques catalanes.
L'objectiu és oferir formació sobre l'ús i la dinamització del material multimèdia “Dones del nord, dones del sud” contextualitzat amb conceptes teòrics sobre prevenció i identificació de la violència masclista en dones immigrades. Aquest material, adreçat específicament als i les professionals que treballen amb col·lectius de migrades, consisteix en un DVD i una guia complementària per ajudar a identificar i prevenir la violència masclista.
“Dones del nord, dones del sud” ofereix informació, recull testimonis i presenta recursos sobre diversos temes relacionats amb la violència masclista i la presa de decisions que comporta. L’aplicació multimèdia ha estat elaborada per l’entitat e-Kre@, i ha comptat amb la col·laboració del Departament d’Acció Social i Ciutadania, del Departament de Salut i de l’entitat Exil, especialitzada en violència masclista i que té un programa específic adreçat a col·lectius de migrades.
El recull està protagonitzat per diferents dones, immigrades o no, que amb els seus testimonis i recomanacions han volgut col·laborar en la identificació i eradicació de la violència masclista. Es tracta d’una eina per treballar amb dones, que permet estructurar dinàmiques participatives a nivell grupal i abordar els diferents aspectes que les imatges proposen.



