- L’Agència Catalana de Turisme inicia per Sant Jordi un ambiciós pla d’accions dirigit al mercat francès, i que comportarà una inversió de gairebé 1 milió d’euros.
- França és el primer mercat emissor estranger per a Catalunya, amb 3,5 milions de turistes durant el 2009
- L’objectiu de l’Any de Catalunya a França és reactivar el nombre de turistes provinent d’aquest mercat de proximitat
- L’Any de Catalunya a França tindrà com a focus d’actuació principals, 4 regions: Migdia-Pirineus (Tolosa), Rhône-Alpes (Lió), Île de France (París) i Llenguadoc-Rosselló (Montpeller).
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) inicia demà, amb la celebració de Sant Jordi, l’Any de Catalunya a França. Durant aquest any, l’ACT durà a terme un ambiciós pla d’accions destinades al mercat francès, amb l’objectiu de reactivar aquest mercat de proximitat, que és el primer emissor de turistes per a Catalunya, i propiciar-ne també la desestacionalització. Per a realitzar aquest pla d’accions es destinarà un total de gairebé 1 milió d’euros.
L’Any de Catalunya a França tindrà com a focus d’actuació principals, 4 regions: Migdia-Pirineus, Rhône-Alpes, Île de France i Llenguadoc-Rosselló. Però a més, també es reforçarà la resta del territori francès, amb accions dirigides especialment a públic final, intermediaris turístics i mitjans de comunicació.
Cal recordar també, que l’any passat l’ACT ja va dur a terme una intensa campanya dirigida al Sud de França, i especialment a la ciutat de Tolosa, que va tenir bons resultats en quant a potenciació de la demanada turística d’aquesta zona. Ara, amb l’Any de Catalunya a França, les accions promocionals es dirigiran a tot el territori francès.
França, primer mercat emissor de turistes cap a Catalunya
El mercat francès és el primer emissor de turistes cap a Catalunya. Durant el 2009 han viatjat a Catalunya 3,5 milions de turistes francesos, els quals han realitzat una estada mitjana de 7,5 dies, i han generat 26 milions de pernoctacions. Aquestes xifres indiquen que el mercat francès representa el 25,4% del total de turistes que arriben a Catalunya, i el 25% del total de pernoctacions dels mercats estrangers.
Els turistes procedents de França també són els que han generat més despesa turística, amb un total de 2.600 milions d’euros, cosa que representa el 24,5% del total de la despesa turística generada pels mercats estrangers.
Pel que fa al tipus d’allotjament, el 43,8% dels turistes francesos s’han allotjat en hotels, on han realitzat el 16,5% del total de les seves pernoctacions a Catalunya.
El mercat francès representa el 19,4% dels viatgers i el 16,4% de les pernoctacions que el mercat estranger ha realitzat en els hotels catalans. En aquest sentit, els hotels catalans han rebut 1,5 milions de viatgers francesos, que han generat un total de 4,3 milions de pernoctacions. L’estada mitjana que han realitzat en hotels ha estat de 2,8 pernoctacions.
Pla d’Accions de l’Any de França
El Pla d’Accions de l’Any de Catalunya a França contempla més de 80 accions promocionals, d’entre les quals cal destacar:
- 5 workshops amb operadors francesos, amb l’objectiu de comercialitzar els productes turístics de Catalunya
- 14 esdeveniments de públic final, en indrets de gran afluència a les principals ciutats franceses
- Més de 20 viatges de premsa, per tal de promocionar les 10 marques turístiques catalanes
- Presentacions de Catalunya com a destinació turística davant dels operadors turístics de les diferents regions franceses
- Edició de la primera guia turística de Catalunya per a nens que es publicarà a França (Graines de Voyageurs),
- Activació d’un blog www.besoindecatalogne.fr on s’hi trobarà un apartat d’actualitat, una agenda per anunciar els esdeveniments dirigits a públic final, vídeos promocionals, galeria d’imatges de Catalunya i un espai participatiu on els visitants podran deixar missatges i opinions.
- Accions promocionals vinculades a les 2 noves connexions aèries entre Catalunya i França: París-Lleida/Alguaire (operada per Vueling) i Tolosa-Barcelona (operada per Air Nostrum).
- Campanya de publicitat en mitjans de comunicació francesos.
- Jornades de formació sobre el mercat francès per als professionals del sector turístic català.
Celebració de la Diada de Sant Jordi a Tolosa
Amb un gran acte promocional de la celebració de la Diada de Sant Jordi a Tolosa, l’ACT dóna el tret de sortida de l’Any de Catalunya a França. El director general de Turisme i vicepesident excecutiu de l’ACT, Joan C. Vilalta, obrirà aquest vespre a la capital de Migdia-Pirineus l’activitat d’aquest ambiciós pla promocional amb una presentació davant els mitjans de comunicació, operadors i autoritats franceses. Com a tancament de l’acte que tindrà lloc a l’Ostal d’Occitània de Tolosa, s’oferirà als assistents una degustació del menú del Centenari Costa Brava.
Del 22 al 24 d’abril, la Place Saint Georges de Tolosa donarà cabuda a un “Village Catalan” format per diferents carpes on s’hi trobaran:
- Un punt d’informació turística de l’ACT, per promocionar Catalunya com a destinació turística
- Una carpa on els patronats turístics catalans promocionaran les 10 marques turístiques
- Un escenari per a espectacles, concerts i animacions programades.
- Una gran pantalla on es projectaran vídeos promocionals de Catalunya
Entre les accions que es duran a terme aquests dies cal destacar:
- Lliurament de 2.500 roses i d’un exemplar sobre Catalunya publicat per la revista turística Géo
- Actuació dels Castellers de Vilafranca del Penedès
- Celebració de la Festa Medieval de Castelló d’Empúries, amb animacions musicals d’Els Berros de la Cort
- Animació de les colles de grallers i cap-grossos provinents de les Terres de l’Ebre
A més, els dies 24 i 25 d’abril, el Jardin des Plantes de Tolosa també serà l’escenari de diverses accions promocionals, com l’exposició de Catalunya en Miniatura, amb algunes de les obres més representatives del patrimoni arquitectònic català. També hi haurà un estand central, on es donarà informació i es promocionaran les marques turístiques catalanes, i un escenari on s’hi faran diversos espectacles, i tallers d’aprenentatge per als més petits. Els castellers de Vilafranca i els grallers i caps-grossos de Terres de l’Ebre tornaran també a actuar durant aquest cap de setmana.
Entitats col·laboradores
Per tal de dur a terme l’Any de França, l’Agència Catalana de Turisme compta amb la implicació i col·laboració d’una trentena d’empreses i institucions que han donat suport a la iniciativa i s’han implicat en les accions promocional previstes.
Col·laboradors:
Air Nostrum
Alt Urgell
Avis
Cadres Catalans de Toulouse
Casa de la Generalitat de Catalunya a Perpinyà
Casal Català de Toulouse
Castellers de Vilafranca del Penedès
Castelló d’Empúries
Catalunya en Miniatura
Centre Romànic de la Val de Boí
Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona – Maresme
Consorci Turisme del Garraf
Delegació del Govern de la Generalitat de Catalunya a França
Grup Torres
Handisport
ICIC - Institut Català de les Industries Culturals
Institut Ramon Llull
Lloret Turisme
Ostal d’Occitània
Patronat de Turisme de la ciutat de Lleida
Patronat de Turisme de la Costa Brava Pirineus de Girona
Patronat de Turisme de la Costa Daurada
Patronat de Turisme de les Terres de l’Ebre
Patronat de Turisme de les Terres de Lleida
RTSF - Radio Télévision Sans Frontières
Torisme Val d’Aran
Toulouse FM Ràdio
Tren Hotel Elipsos
Turespaña
Turisme Diputació de Barcelona
Value Retail. La Roca Village
Vueling