• El Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement ha obert la convocatòria per a les subvencions per al 2019. El termini per acollir-se finalitza el 23 de maig
  • Amb aquest programa de subvencions, la Generalitat —a través del CCAM— està al costat del sector amb l’objectiu de donar resposta als grans reptes del comerç, generar models de negoci competitius i prestigiar el sector
  •  Els incentius CCAM 2019 també volen acompanyar en la transformació digital, posar el comerç al centre dels plans de ciutat, donar suport a la professionalització del món associatiu i fomentar la internacionalització del sector
  • Com a novetat, enguany s’incorpora una línia d’ajuts per a la millora de la competitivitat dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària
 
Des d’avui i fins al proper 23 de maig, les empreses i autònoms poden presentar les sol·licituds per acollir-se als ajuts que anualment convoca el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement. Amb aquest pla de subvencions per al 2019, la Generalitat —a través del CCAM— reitera el seu suport al comerç amb l’objectiu de donar resposta als grans reptes del comerç, generar models de negoci competitius i prestigiar el sector. Així mateix, els incentius CCAM 2019 també volen acompanyar en la transformació digital, posar el comerç al centre dels plans de ciutat, donar suport a la professionalització del món associatiu i fomentar la internacionalització del sector.
 
Com a novetat, enguany s’ha obert una nova línia d’ajuts orientada al suport a la millora dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària. L’objectiu d’aquest programa és facilitar els recursos necessaris per tal que els mercats municipals sedentaris i no sedentaris siguin més forts i competitius, i adaptats a les noves necessitats dels consumidors i als nous estils de vida, i que alhora millorin la gestió a través de gerències.
 
Es destina a les associacions de mercats municipals sedentaris i no sedentaris de Catalunya i inclourà la subvenció d’accions com el repartiment a  domicili, la consigna, adaptació dels espais a la logística dels nous canals de venda, punt d’informació, ludoteca, wifi, espai de bones pràctiques culinàries, parada de recollida selectiva de residus, aula cuina, millora de l’accessibilitat, o espais cardiovasculars.
 
Així mateix, el pla d’incentius del CCAM 2019 manté les línies de suport a les entitats més representatives del sector del comerç i a la professionalització del món associatiu amb l’impuls d’iniciatives com projectes col·lectius de dinamització comercial, projectes de transformació digital, de millora del coneixement, organització d’activitats de formació per prestigiar i desenvolupar el talent, foment de la internacionalització, o accions d’innovació.
 
El pla d’incentius també inclou la línia de suport a la participació de les empreses de comerç a fires. Aquesta línia d’ajuts promou la presència en fires nacionals, estatals, i internacionals d’empreses de comerç i de serveis per potenciar la comercialització dels seus productes.
 
Així mateix, també s’ha obert la línia de suport al procés de transformació digital  amb l’objectiu d’incorporar les TIC per augmentar el desenvolupament dels negocis i empreses, la millora de la productivitat i l’eficiència de l’estalvi de despeses a través de projectes que permetin adaptar-se al nou model de negoci on es potenciï la omnicanalitat creant estratègies que integrin botiga física i online per millorar l’experiència de compra.
 
Línies d’ajut específiques per a la moda i l’artesania
 
Dins el pla d’incentius del CCAM 2019 també s’ha obert el programa específic d’ajuts per a la internacionalització de la moda. Aquest programa —dirigit a empreses de disseny de moda— vol fomentar la presència de dissenyadors i marques catalanes a l’exterior i potenciar la seva diversificació de mercats mitjançant l’estimulació de l’exportació a través de la participació individual a showrooms comercials internacionals temporals de moda o a fires internacionals del sector.
 
De la seva banda, l’artesania compta dins el pla d’incentius CCAM 2019 amb diferents línies d’ajut especialment dirigides al sector. Concretament, s’ha obert la línia per a la internacionalització de l’artesania —mitjançant la participació en fires, exposicions individuals i altres actuacions internacionals—, la línia d’ajut a la promoció i comercialització dels productes artesans —a través de la presència en fires, fires-mercat o mercats d’àmbit nacional o estatal, participació en concursos, aparició en guies de comerç o turisme, o realització d’exposicions individuals— la línia per a la millora de la gestió de l’empresa artesana, i la línia per a la notorietat de les fires i fires-mercat d’artesania —dirigit a les administracions locals organitzadores.
 
En els propers dies estan previstes presentacions del pla d’incentius arreu del territori: a Manresa, el 29 d’abril; Tarragona, el 30 d’abril; Lleida, el 3 de maig, Tortosa, el 7 de maig; i Girona, el 8 de maig. La presentació a Barcelona serà el 9 de maig.
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través:
A Twitter:  @empresacat  @coneixementcat
A Twitter: @ccamcat