· La consulta, que culminarà amb l’elaboració, per primer cop, d’un reglament regulador, reforçarà la seguretat jurídica dels prestadors i els destinataris del servei i millorarà la definició dels àmbits d’intervenció de les diferents administracions
· L’objectiu és millorar l’abastament d’aigua, amb una gestió flexible i eficient dels recursos disponibles, tenint en compte les diferents fonts (superficials, aqüífers i dessalinització)
El Govern impulsarà una consulta pública per millorar la gestió de l’abastament d’aigua en alta des de la xarxa d’abastament Ter-Llobregat. L’Executiu ha estat informat d’aquesta mesura, que permetrà recollir propostes amb l’objectiu d’elaborar un reglament amb una regulació completa del servei d’abastament d’aigua potable de la xarxa Ter Llobregat.
Aquest reglament reforçarà la seguretat jurídica -incloent la definició dels prestadors i destinataris del servei- i millorarà la definició dels àmbits d’intervenció de les diferents administracions.
L’abastament d’aigua potable en alta, que comprèn les etapes de captació, producció i subministrament d’aigua a més d’una població, és un servei de competència local, tret que aquest servei es presti mitjançant el conjunt d’instal·lacions de la xarxa Ter-Llobregat. En aquest cas, la competència és de la Generalitat de Catalunya.
Es pretén, per tant, per primera vegada, reflectir, definir i articular el servei de competència de la Generalitat de Catalunya, tenint en compte l’existència i gestió de tres tipologies diferents d’infraestructures d’abastament en alta: la primera d’elles fa referència a unes instal·lacions de titularitat del Govern català i que les explota de manera directa ATL; la segona té relació amb unes altres infraestructures que estan gestionades per operadors que el presten per encàrrec de la Generalitat de Catalunya (com per exemple, les de Taigua) i, finalment, unes instal·lacions que no són titularitat del Govern, però que estan vinculades al servei esmentat i a reversió (com per exemple les d’Aigües de Barcelona), i que transitòriament mantenen el règim d’explotació que tinguessin en el moment de declaració del servei de la Generalitat de Catalunya l’any 1990.
La consulta pública permetrà recollir diverses propostes amb l’objectiu de disposar d’un reglament que s’apliqui a tot l’àmbit del servei relatiu a les instal·lacions que integren la xarxa d’abastament del sistema Ter-Llobregat, reforçant la garantia del servei d’abastament domiciliari d’aigua potable i, per tant, de la ciutadania, atès que l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la resta d’ens locals titulars d’aquest servei són els destinataris del servei públic d’abastament d’aigua potable des de la xarxa d’abastament Ter-Llobregat.
L’objectiu és millorar la gestió del servei d’aigua, amb un aprofitament flexible i eficient dels recursos disponibles, tenint en compte les diferents fonts d’abastament (aigües superficials regulades des dels embassaments del Ter i el Llobregat, l’aigua dels aqüífers i el recurs produït a les dessalinitzadores).