Salut

SEM

El 061 CatSalut Respon amplia la gestió de les urgències fora de l'horari habitual dels CAP a la Regió Sanitària Lleida

query_builder   26 abril 2019 13:35

event_note Nota de premsa

El 061 CatSalut Respon amplia la gestió de les urgències fora de l'horari habitual dels CAP a la Regió Sanitària Lleida

  •  El canvi del telèfon de referència es posa en marxa a l’Àrea Bàsica de Salut de Cervera-Guissona, Pla d’Urgell, Tàrrega, Balaguer i les Borges Blanques
Fotografia del Sistema d'Emergències Mèdiques
Dilluns, 29 d’abril, entra en funcionament el 061 com a número preferent per l’activació de les urgències mèdiques d’atenció primària fora de l’horari d’obertura dels CAP. D’aquesta manera, fora de l’horari d’obertura dels CAP i, a partir de les 22 h i fins a les 8 h, els usuaris s’han d’adreçar al 061 CatSalut Respon. Aquesta variació suposa la substitució del número d’urgències dels centres sanitaris pel telèfon 061 CatSalut Respon.
 
Marcant el telèfon 061, un equip de més de 200 professionals, format per teleoperadors/es, infermers/es i metges/ses, s’encarregarà de resoldre qualsevol dubte, consulta o problema de salut, directament o mobilitzant els recursos d’urgència (metge o infermera de capçalera) o emergència (unitats del SEM) més adients per al malalt.
 
Aquest canvi permet assegurar una resposta immediata de totes les trucades, l’assignació del recurs sanitari més adequat a la demanda que fa el ciutadà, alhora que augmenta la qualitat de l’assistència rebuda telefònicament, ja que els professionals del 061 CatSalut Respon poden accedir a les dades mèdiques del pacient en el moment de la trucada, a través de la Història Clínica Compartida (HC3).
 
Amb la posada en marxa d’aquesta ampliació fora de l’horari habitual dels CAP, a la Regió Sanitària Lleida el servei 061 CatSalut Respon cobreix ja el 61% de la població, i a l’Alt Pirineu l’activació és efectiva a tot el territori.
 
L’entrada en funcionament d’aquest servei no comporta cap altre canvi en l’organització i dispositius sanitaris del territori. Es mantenen els horaris de funcionament dels centres, els telèfons habituals de contacte, el nombre de metges i infermers encarregats de fer l’atenció a domicili i la forma en què s’activarà la seva mobilització.
 
Així mateix, es pot accedir al servei 061 CatSalut Respon a través de l’smartphone descarregant l’app 061 CatSalut Respon. Si es truca a través d’aquesta aplicació, el 061 reconeix la vostra localització i, si també hi incloeu el número de la targeta sanitària, les vostres dades de salut en el mateix moment de la trucada. L’APP també ofereix informació d’interès, la localització dels equipaments sanitaris, les farmàcies de tot Catalunya, així com vídeos de primers auxilis. El 061 CatSalut Respon està al vostre servei les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

1  

Imatges

Imatge del Sistema d'Emergències Mèdiques

Imatge del Sistema d'Emergències Mèdiques 2331

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia