· Aquestes xifres les ha donat a conèixer avui la directora dels serveis territorials d’Empresa i Coneixement a la Catalunya Central, Bàrbara Minoves, en el marc de la presentació en el marc de la presentació del pla d’incentius del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) per al 2019. Més d'una quarantena de botiguers, comerciants i professionals del sector del comerç, la moda i l'artesania han assistit a la presentació
· El CCAM ha obert enguany la convocatòria per a les subvencions. Les empreses i autònoms interessats poden presentar les sol·licituds per acollir-s’hi fins al 23 de maig
· Amb el pla d’incentius, la Generalitat reitera el suport al sector del comerç, els serveis, la moda i l’artesania amb l’objectiu de donar resposta als grans reptes del comerç, generar models de negoci competitius i prestigiar el sector.
· Així mateix, amb el pla d’incentius es vol acompanyar en la transformació digital, posar el comerç al centre dels plans de ciutat, donar suport a la professionalització del món associatiu i fomentar la internacionalització del sector
El Departament d’Empresa i Coneixement, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) va atorgar 859.944,73€ en subvencions al sector del comerç a la Catalunya Central, un 3,96% més que al 2017, que van mobilitzar una inversió de 2,4 milions d’euros. Aquestes xifres les ha donat a conèixer avui la directora dels serveis territorials d’Empresa i Coneixement a la Catalunya Central, Bàrbara Minoves, en el marc de la presentació del pla d’incentius del CCAM per al 2019, a la que han assistit més d'una quarantena de botiguers, comerciants i professionals del comerç, l'artesania i la moda de la demarcació.
Analitzat per programes, en la línia d’ajuts a la transformació digital s’han destinat 148.258,02€ un notable increment del 18,81% més que al 2017. De fet, és una línia de subvencions que ha crescut considerablement, donat el paper clau que tenen la implantació de les TIC en la millora de la competitivitat del comerç urbà.
Del programa per a la nova implantació de comerços i millora comercial (un programa orientat a facilitar els traspassos i el relleu generacional) s’han atorgat 280.473,12€, un 9,88% més que l’any anterior. Pel que fa al programa de millora de la competitivitat de l'empresa a través de les entitats, s’han destinat 321.304,20€, un 0,31% menys.
De la seva banda, en el programa de suport a la participació en fires comercials s’han destinat 82.372,61€, un 20,55% més que al 2017, i en el programa d’ajuts a la internacionalització de la moda s’han destinat 42.471,7€, un 25,6% més que al 2017.
Programa per a la competitivitat de l'empresa a través de les entitats
|
||
Comarca
|
Inversió
|
Subvenció atorgada
|
Anoia
|
107.735,88€
|
52.270,34€
|
Bages
|
283.088,47€
|
118.982,60€
|
Berguedà
|
48.000€
|
22.500€
|
Osona
|
8.000€
|
3.325€
|
Solsonès
|
246.566,47€
|
114.151,26€
|
Moianès
|
21.200€
|
10.075€
|
Cat. Central
|
714.590,82€
|
321.304,20€
|
Programa per la participació en activitats firals professionals d’àmbit nacional, estatal i internacional
|
||
Anoia
|
30.116,73€
|
12.294,48€
|
Bages
|
43.936,79€
|
17.807,01€
|
Berguedà
|
43.267,67€
|
14.934,92€
|
Osona
|
86.330,75€
|
36.595,05€
|
Solsonès
|
1.647,00€
|
741,15€
|
Moianès
|
0
|
0
|
Cat. Central
|
205.298,94€
|
82.372,61€
|
Programa Transformació digital
|
||
Anoia
|
51.566€
|
15.945€
|
Bages
|
156.540,75€
|
63.868,25€
|
Berguedà
|
10.749,96€
|
5.060,96€
|
Osona
|
171.657,00€
|
60.909,4€
|
Solsonès
|
0
|
0
|
Moianès
|
5.170,00 €
|
2.475,14 €
|
Cat. Central
|
395.683,71€
|
148.258,02€
|
Programa implantació de comerços i millora comercial
|
||
Anoia
|
64.891,60€
|
21.873,46€
|
Bages
|
360.624,55€
|
108.604,4€
|
Berguedà
|
0
|
0
|
Osona
|
441.484,73€
|
115.671,69€
|
Solsonès
|
19.503,50€
|
6.462,19€
|
Moianès
|
74.760,24€
|
27.861,07€
|
Cat. Central
|
961.264,31€
|
280.473,12€
|
Programa Moda
|
||
Anoia
|
111.798,00€
|
12.995,00€
|
Bages
|
76.101,72€
|
19.436,70€
|
Berguedà
|
0
|
0
|
Osona
|
32.580,00€
|
10.040,00€
|
Solsonès
|
0
|
0
|
Moianès
|
0
|
0
|
Cat. Central
|
220.479,72€
|
42.471,7€
|
TOTAL
|
2.454.049,83€
|
859.944,73€
|
Pla d’incentius al CCAM 2019
Manresa ha acollit la primera de les presentacions a territori dels incentius del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) d’enguany. Amb aquest programa de subvencions, la Generalitat —a través del CCAM— reitera el seu compromís d’estar al costat del sector amb l’objectiu de donar resposta als grans reptes del comerç, generar models de negoci competitius i prestigiar el sector. Així mateix, els incentius CCAM 2019 també volen acompanyar en la transformació digital, posar el comerç al centre dels plans de ciutat, donar suport a la professionalització del món associatiu i fomentar la internacionalització del sector.
Com a novetat, enguany s’incorpora una línia d’ajuts per a la millora de la competitivitat dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària à L’objectiu d’aquest programa és ajudar a que els mercats municipals sedentaris i no sedentaris siguin més forts i competitius, i adaptats a les noves necessitats dels consumidors i als nous estils de vida.
El pla d’incentius manté les línies de suport a les entitats més representatives del sector del comerç i a la professionalització del món associatiu. Dins el pla també s’inclou enguany la línia de suport a la participació de les empreses de comerç a fires. Aquesta línia d’ajuts promou la presència en fires nacionals, estatals, i internacionals d’empreses de comerç i de serveis per potenciar la comercialització dels seus productes. Així mateix, també s’ha obert la línia de suport al procés de transformació digital amb l’objectiu d’incorporar les TIC als comerços, a través de projectes que permetin adaptar-se al nou model de negoci on es potenciï la omnicanalitat creant estratègies que integrin botiga física i online per millorar l’experiència de compra.
En el pla d’incentius es contemplen també línies d’ajut específiques per a la moda i l’artesania. Pel que fa a la moda, s’ha obert el programa d’ajuts per a la internacionalització de la moda, dirigit a empreses de disseny de moda a través de la participació individual a showrooms comercials internacionals temporals de moda o a fires internacionals del sector. Pel que fa al sector artesà, el pla compta amb 4 línies d’ajut específiques: la línia per a la internacionalització de l’artesania, la línia per a la promoció i comercialització dels productes artesans, la línia per a la millora de la gestió de l’empresa artesana, i la línia per a la notorietat de les fires i fires-mercat d’artesania, dirigit a les administracions locals organitzadores.
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través de:
A Twitter: @empresacat