• Aquesta iniciativa normativa, de caràcter estrictament autoorganitzatiu, respon a la necessitat d’adequar l’actual Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) a la normativa estatal bàsica de règim jurídic del sector públic
 
  • Així mateix, es vol garantir que els recursos de l’Administració s’utilitzen d’una manera encara més eficient, amb una entitat que tingui una estructura orgànica més senzilla, per tal de facilitar la simplificació administrativa i agilitar la presa de decisions
 
  • La futura llei no tindrà cap impacte pressupostari o de plantilla en l’administració de la Generalitat, en general, ni en particular, en l’actual Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)
 
El Govern ha aprovat avui la memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei de l’Agència Catalana de Comerç, Artesania i Moda (ACCAM). Amb aquest acord, el Consell Executiu dona llum verda a la tramitació d’aquest avantprojecte de llei de caràcter autoorganitzatiu, per tal d’adequar l’actual Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) a la normativa estatal bàsica.
 
En primer lloc, la futura llei vol donar resposta al requeriment legal d’adequar l’actual Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) —ens depenedent del Departament d’Empresa i Coneixement per al desenvolupament de les polítiques de promoció del comerç, els serveis comercials, l’artesania i la moda creat al 2009— a les previsions de la normativa estatal bàsica de règim jurídic (Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic).
 
En segon lloc, es vol garantir que els recursos de l’Administració s’utilitzen d’una manera encara més eficient, amb una entitat que tingui una estructura orgànica més senzilla, per tal de facilitar la simplificació administrativa i agilitar la presa de decisions, requisits cabdals perquè l’execució de les polítiques de promoció sigui més ràpida i eficient.
 
Així mateix, es vol seguir promocionant el comerç, l’artesania i la moda disposant d’una entitat que serveixi d’instrument per a l’execució de les polítiques en matèria de promoció i impuls dels sectors del comerç, l’artesania i la moda, amb l’objectiu de fomentar la competitivitat i la qualitat d’aquests sectors a escala nacional i internacional.
 
Aquesta iniciativa, de caràcter estrictament autoorganitzatiu, no tindrà cap impacte pressupostari o de plantilla en l’administració de la Generalitat, en general, ni en particular, en l’actual Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM).