- L’objectiu és fomentar entre l’alumnat participant el coneixement de la llengua anglesa i el desenvolupament del pensament crític

Un total de 200 centres educatius d’arreu de Catalunya han participat enguany a la dotzena edició del concurs interescolar The Fonix, que ha celebrat avui la fase final i el lliurament de premis en un acte a l’Auditori International House de Barcelona. L’esdeveniment està organitzat per International House i la Fundació Catalana de l’Esplai en col·laboració amb el Departament d'Ensenyament.
The Fonix té com a principal l’objectiu reforçar la competència plurilingüe de l’alumnat i, especialment, l’aprenentatge de la llengua anglesa, a través del repte lúdic i la descoberta compartida. Alhora, vol contribuir a desenvolupar el pensament crític i reflexiu de l’alumnat per tal que sigui capaç d’aplicar-lo per resoldre problemes de manera creativa i aprofitant els entorns digitals. El concurs es desenvolupa en dues fases: la primera, de caràcter col·lectiu, té lloc dins de cada centre educatiu; i la segona, de caràcter final, en la qual participaran els centres finalistes.
La tasca que han de dur a terme els participants és construir un relat en format digital que caldrà resoldre a través del treball en grup, amb activitats interactives orals o escrites. La temàtica està relacionada amb temes d’interès ecològic o sociocultural fixats en l’Agenda UNESCO 2030 –desenvolupament sostenible, equitat, solidaritat i cohesió social-.
Hi ha 6 categories a concurs, des de l’alumnat del cicle final de primària, alumnes de secundària, de batxillerat, fins a alumnat d’anglès de les escoles d’adults, tant de centres públics com privats. Els guanyadors d’enguany són:
1a CATEGORIA: alumnat 5è / 6è de primària
1r premi - Escola Progrés (Badalona)
2n premi - Fundació Cor de Maria Sant Josep (Sant Feliu de Guíxols)
3r premi - Escola Splai (Barcelona)
2a CATEGORIA: alumnat de 1r / 2n d’ESO
1r premi - Escola Adela de Trenquelleon (Barcelona)
2n premi - Escola Roig Tesalia (Barcelona)
3r premi - Escola Sagrats Cors (Torelló)
3a CATEGORIA: alumnat de 3r / 4t d’ESO
1r premi - Escola Vedruna el Carme (Sabadell)
2n premi - Institut d’Argentona (Argentona)
3r premi - FEDAC Salt (Salt)
4a CATEGORIA: alumnat de 1r/2n Batxillerat
1r premi - Escola FRETA Calella (Calella)
2n premi - Institut Dolores Mallafré I Ros (Vilanova i la Geltrú)
3r premi - FEDAC Horta (Barcelona)
5a CATEGORIA: alumnat Anglès Inicial Adults (A1/A1+): GES 1, Anglès 1, Anglès 2, PPACFGM
1r premi - CFA Santiago Rusiñol (La Roca del Vallès)
2n premi - CFA El Vendrell (El Vendrell)
3r premi - CFA Edelia Hernández (Viladecans)
6a CATEGORIA: alumnat Anglès Bàsic Adults (A2/A2+): GES 2, Anglès 3, CAM, PPCFGS, PPAU+25
1r premi - CFA Santiago Rusiñol (La Roca del Vallès)
2n premi - CFA Cornellà de Llobregat (Cornellà de Llobregat)
3r premi - CFA Bon Pastor (Barcelona)
El concurs té dues fases. En la primera, els centres participants seleccionen i lliuren un projecte per a cada categoria en format vídeo. D’entre tots els enregistraments rebuts, l’organització selecciona els tres millors de cada categoria com a finalistes. En la segona fase els 3 equips finalistes de cada categoria presenten el seu treball en un màxim de cinc minuts, de forma oral i en llengua anglesa.
Premis per a alumnes i docents
Els guardonats, rebran premis com estades lingüístiques al Regne Unit, estades en “English summer camps” a Catalunya, caps de setmana en cases de colònies, cursos online d’anglès i lots de material educatiu. També per als docents hi ha premis que consisteixen en un cap de setmana en una casa de colònies, cursos de metodologia online, invitació a participar en grups de treball i d’assessorament del Departament d’Ensenyament i lots de material escolar.
1 de juny de 2019



