· Els allotjaments turístics participants en aquesta gran iniciativa promocional ofereixen dues nits al preu d’una per incentivar les reserves de les famílies durant aquests dies. Pel que fa a les activitats dissenyades especialment per a aquest cap de setmana, seran gratuïtes o amb descomptes del 50%
· 25 destinacions turístiques familiars i 125 empreses han programat més de 200 activitats. Al web catalunya.com es pot consultar tota la informació sobre el “Catalunya, Hola Família!”
· Gairebé 12.000 nens i nenes amb les seves famílies van participar en l'edició 2018 d’aquesta acció impulsada per l'Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement
Un total de 25 destinacions de turisme familiar certificades per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i gairebé 120 empreses d’arreu de Catalunya participen enguany en el “Catalunya, Hola Família!”, la gran acció promocional del turisme familiar que té lloc a partir de demà divendres i durant tot el cap de setmana.
El director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, explica que “aquesta iniciativa és un cap de setmana ple d’activitats per gaudir amb tota la família en les nostres destinacions certificades. A les de costa, com una manera de donar a conèixer aquests espais orientats i molt adaptats per fer turisme familiar amb l’objectiu de fidelitzar el públic també fora de la temporada alta estiuenca. En l’àmbit de l’interior i la muntanya, incentivar les visites familiars als espais, municipis i activitats acreditats per acollir famílies i que tenen una especial atenció i cura de les seves necessitats”. Font afirma que “el familiar és un dels segments amb més implantació a la nostra destinació i el públic català, un dels grans aportadors. Aquesta iniciativa ens permet garantir que es conegui la destinació en el seu conjunt així com la trentena de municipis especialitzats”.
Durant aquest cap de setmana, els municipis i les empreses participants en aquesta iniciativa han programat prop de 200 activitats pensades especialment per gaudir en família. Els allotjaments ofereixen dues nits al preu d’una (divendres i dissabte) per incentivar les reserves de les famílies durant aquest cap de setmana. Pel que fa a les activitats programades, seran gratuïtes o bé amb descomptes del 50%.
Aquest any una nova destinació s'ha adherit a la iniciativa: Pirineus-Noguera Pallaresa. Les 25 destinacions participants estan certificades per l'ACT amb les marques "Platja en Família" i "Natura i Muntanya en Família". Les destinacions de costa on planificar aquest cap de setmana especial són Blanes, Calella, Calafell, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú. Pel que fa a les destinacions de natura i muntanya, a més de l’esmentada Pirineus-Noguera Pallaresa, també participen en aquest cap de setmana familiar: Vall de Boí, Valls d'Àneu, Berga, Vall d'en Bas-Les Preses, Muntanyes de Prades i Els Ports.
Pel que fa a les empreses -tant allotjaments com empreses d’activitats-, a les destinacions de la demarcació de Barcelona hi participen 18; a les comarques de Girona, 31; a les de Tarragona, 33; i a les destinacions lleidatanes, 35.
En la iniciativa també participen 6 instal·lacions certificades amb la marca “Equipament familiar”: Zoo del Pirineu, Centre Gaudí de Reus, l’estació de muntanya Vall de Núria, L’Aquàrium de Barcelona, Illa Fantasia i Catalunya en Miniatura. Al web catalunya.com es pot consultar tota la informació sobre el “Catalunya, Hola Família!” (destinacions participants, programació d’activitats, app...).
La iniciativa compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de Lleida i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. També tenen una participació destacada en aquest cap de setmana: Abacus Cooperativa, LactApp, Devir, Vall de Núria i PortAventura World.
App per “caçar” éssers màgics
Amb el tema escollit “Viu una experiència de llegenda”, el “Catalunya, Hola Família!” vol fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. En aquest sentit, l’app “Llegendes en família” que permetrà les famílies buscar i “caçar”, durant aquest cap de setmana, els éssers màgics creats per a l’ocasió i que s’amagaran en boscos, platges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes certificades. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori. A través d’aquesta app també es pot consultar la informació sobre les 200 activitats programades.
La importància del turisme familiar
El 31,9% del turisme que ve a Catalunya és familiar, xifra que arriba al 45% durant els mesos d’estiu. El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant en l’àmbit nacional com internacional.
Viatjar a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent. Els francesos i belgues són els mercats internacionals que més turisme familiar aporten a Catalunya (67,4%), amb el 37% i el 30,4% respectivament.
Segons les dades amb què treballa l’Agència Catalana de Turisme, el turisme familiar genera prop de 4.000 milions d’euros (2017).
Marques de turisme familiar de l’Agència Catalana de Turisme
“Natura i Muntanya en Família”, “Platja en Família” i “Equipament Familiar” són les marques d’especialització en turisme familiar que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT).
Pel que fa a les dues primeres marques, s’atorguen a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta d’un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis s’ofereixen tant per part d’instal·lacions i equipaments públics com per empreses turístiques privades de la destinació. Les destinacions certificades amb aquestes marques destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament pensat pel client familiar.
Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquestes marques han de complir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar, com a mínim, amb un recurs natural. A més, una part dels seus establiments ha de disposar de mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.
En el cas de la marca “Equipament familiar”, està pensada per a tots els equipaments turístics singulars de costa o d’interior com ara parcs aquàtics, estacions d’esquí o parcs d’atraccions, entre d’altres, que vulguin certificar-se i especialitzar-se en Turisme Familiar. Aquests equipaments es troben ubicats fora de l’àmbit de destinacions ja certificades per les marques Platja en Família i Natura i Muntanya en Família.
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa: https://twitter.com/empresacat