- L’actuació permet ampliar de tres a vuit metres una part de l’andana en sentit Sarrià per a pal·liar els efectes de la concentració d’usuaris en hora punta
- L’obra ha comptat amb una inversió de 8 milions d’euros
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat avui, durant l'acte de la Nit de les Infraestructures, que el pròxim 21 de juny es posarà en servei l’ampliació de l’andana sentit Sarrià de l’estació de Provença de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). L’actuació, que compta amb una inversió de 8 MEUR, dotarà l’andana de major capacitat i pal·liarà els problemes ocasionats per l’elevada concentració d’usuaris que rep, que en hora punta poden arribar als 4.700. El conseller ha dit "que era una inversió molt necessària", que millora la qualitat del transport públic.
Els treballs, que estan cofinançats pels Fons Europeu de Desenvolupament (FEDER), van començar el novembre de 2016 i han consistit en eixamplar l’andana fins als vuit metres en el tram més proper al vestíbul de Rosselló, àmbit on es produeix la major acumulació d’usuaris. L’obra també suposa una millora important en l’accessibilitat a l’estació i evitarà la congestió que es produeix actualment a les escales d’accés a l’andana.
Així, s’ha inclòs la construcció d’una nova entrada a la part ampliada de l’andana per separar i millorar els fluxos de mobilitat, amb escales fixes i ascensor. Així mateix, es construeixen dues sortides d’emergència, una al xamfrà de Balmes amb Rosselló, i l’altra al carrer Rosselló, per a millorar les condicions d’evacuació en cas d’emergència.
8,6 milions de passatgers l’any
L’estació de Provença d’FGC està situada sota la calçada del carrer Balmes de Barcelona, entre els carrers de Rosselló i Provença. Disposa de dos vestíbuls, un sota la cruïlla de Balmes i Rosselló i, l’altre, sota la cruïlla de Balmes i Provença. Les dues andanes tenen una longitud de 90 metres i 3 metres d’amplada, actualment.
Per aquesta estació, circulen trens de les línies urbanes L6 i L7 (Plaça Catalunya-Sarrià i Plaça Catalunya-Avinguda Tibidabo, respectivament), i del Metro del Vallès (S1, S55, S5 i S2). Aquesta instal·lació, que rep més de 8,6 milions de passatgers l’any, és la segona en volum d’usuaris de tota la línia Barcelona-Vallès, després de Plaça Catalunya.
1