El Departament d’Educació reitera el seu profund malestar per les contínues errades de l’aplicació Esfera, que no és altra que el legítim malestar de la comunitat educativa per un seguit de fets que no s’havien d’haver produït. I així, torna a demanar disculpes a tots els centres educatius públics per les molèsties que està ocasionant l’aplicació Esfera, a través de la qual es porta a terme l’avaluació i la matriculació de tot l’alumnat des de l’any 2017.
 
Aquesta eina informàtica ha estat donant reiterats problemes de funcionament en forma de lentitud i de talls que estan dificultant enormement la feina dels professionals dels centres, tant docents com personal directiu i PAS, en uns dies d’activitat de per si intensa, ja que en pocs dies es concentra la tasca d’avaluar tot un curs escolar.
 
Des que es van detectar les primeres fallades, el Departament ha actuat en dos sentits: mantenir els centres informats dels problemes sorgits i activar un comitè de crisi amb l’empresa proveïdora que va desenvolupar l’eina, l’empresa que va guanyar recentment el concurs per mantenir Esfera i responsables del CTTI.
 
L’objectiu era exigir el màxim a les empreses la resolució dels problemes sorgits, per poder completar l’avaluació amb les millors condicions possibles. El resultat, a dia d’avui, és que s’han pogut introduir la pràctica totalitat de qualificacions al sistema, una xifra superior als 20 milions, un 95%.
 
El Departament d’Educació seguirà exigint als responsables poder finalitzar de manera immediata al 100% tot el procés d’avaluació i matriculació. Un cop acabat aquest procés, el Departament estudiarà emprendre accions legals contra els responsables tecnològics que han provocat aquesta situació pels danys i perjudicis causats tant als professionals com a les famílies i el conjunt del sistema.
 
El Departament d’Educació agraeix la col·laboració, malgrat la comprensible indignació, de les direccions dels centres i del professorat, davant d’uns fets injustificables.
 
 
21 de juny de 2019