Servei Català de Trànsit

L'SCT posa en marxa aquest estiu una campanya de conscienciació adreçada als joves

L'SCT posa en marxa aquest estiu una campanya de conscienciació adreçada als joves

query_builder   1 juliol 2019 13:37

event_note Nota de premsa

L'SCT posa en marxa aquest estiu una campanya de conscienciació adreçada als joves

  • L'any passat, 37 joves entre 18 i 30 anys van perdre la vida a la carretera
  • Enguany ja han mort 7 motoristes joves, el mateix nombre que tot el 2018
L'SCT posa en marxa aquest estiu una campanya de conscienciació adreçada als joves
 
El Servei Català de Trànsit posa avui en marxa una campanya de vídeos virals adreçada als joves per conscienciar-los dels perills de la carretera i prevenir la sinistralitat d’aquest col·lectiu. A les portes de les vacances d’estiu, un període  d’alta mobilitat d’oci, l’SCT ha endegat aquesta campanya de conscienciació formada per tres vídeos de curta durada que es viralitzaran a través de les xarxes socials amb l’objectiu que els joves no abaixin la guàrdia en els seus desplaçaments durant tot el període estiuenc.
 
El 2018, 37 joves entre 18 i 30 anys van perdre la vida a la carretera, el 65% dels quals tenia entre 18 i 24 anys. Enguany, han mort 12 joves de 18 a 30 anys en zona interurbana. Si tenim en compte qualsevol tipus de víctima d’accident de trànsit, l’any passat hi va haver 167 ferits lleus d’aquest col·lectiu d’edat i aquest 2019 ja hi ha hagut 70 víctimes lleus. Una dada rellevant pel que fa a la sinistralitat dels joves és que en la majoria dels casos, el sinistre va ocórrer en cap de setmana: el 54% dels joves morts en carretera el 2018 i el 75% el 2019 han estat en dissabte o diumenge. Pel que fa al tipus de vehicle,  cal subratllar una altra dada preocupant: la majoria de joves morts d’enguany anaven en moto (7 de les 12 víctimes mortals), la mateixa xifra que el total de motoristes joves morts de l’any passat. En canvi, el 2018 la majoria de joves morts a la carretera viatjaven en cotxe (27 dels 37 morts). Quant a la posició dins del vehicle, el 60% dels joves que va perdre la vida el 2018 eren conductors, una dada que incrementa en el que portem de 2019, en què el 92% eren conductors.
 
Tot i que enguany el nombre de víctimes mortals d’aquesta franja d’edat de moment s’ha moderat respecte l’any passat, des de l’SCT es vol donar un toc d’atenció i que el jovent no abaixi la guàrdia, atès que la majoria de joves morts d’enguany són motoristes i que el cap de setmana continua concentrant la majoria de sinistres mortals d’aquest col·lectiu.  
 
La campanya consta de tres vídeos de curta durada, protagonitzats per un grup de joves que parlen de forma distesa sobre diverses qüestions com el mòbil, l’alcohol i les drogues o les imprudències en la conducció. Mitjançant una  realització dinàmica i el llenguatge planer dels joves que parlen entre ells sense embuts, es busca apropar-se a aquest col·lectiu i conscienciar-los que certes actituds al volant que consideren ‘quotidianes’ amaguen darrere una baixa o nul·la percepció del perill en la conducció.
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia