Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Josep Bargalló: "El nou edifici de l'Institut Joan Solà de Torrefarrera estarà en funcionament el darrer trimestre del curs vinent"

  • Ho ha dit aquest migdia després de visitar els terrenys que acolliran el nou edifici d’aquest institut, conjuntament amb l’alcalde del municipi
  • El titular d’Educació ha visitat prèviament l’Escola Marinada de Vilanova de Bellpuig, on ha acordat amb l’ajuntament un “pla urgent de millora i ampliació” del centre
El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha declarat davant els mitjans de comunicació que “el nou edifici de l’Institut Joan Solà de Torrefarrera estarà en funcionament el darrer trimestre del curs vinent, això vol dir que aleshores ja hi haurà alumnes”. Ho ha dit aquest matí després de visitar conjuntament amb l’alcalde del municipi, Jordi Latorre, els terrenys que acolliran el nou edifici de l’institut. El titular d’Educació prèviament ha visitat l’Escola Marinada de Vilanova de Bellpuig.
Ajuntament Torrefarrera
A Torrefarrera, Bargalló i Latorre han visitat les obres de construcció del nou centre, a la cruïlla entre el carrer de les Corts Catalanes i l’Avinguda Europa, acompanyats del director general de Centres Públics d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i del delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré. El conseller ha pogut observar els treballs sobre els terrenys i ha rebut les explicacions de l’arquitecte del projecte.
 
Bargalló ha manifestat que setmanalment du a terme aproximadament dues visites territorials, fet que suposa que “en 10 mesos hagi visitat més de 300 escoles i instituts. I avui he visitat Torrefarrera per veure com avancen les obres de l’Institut Joan Solà, per parlar amb els responsables del projecte arquitectònic i de l’ajuntament, i amb la direcció del centre”. Abans de la visita d’obres, Bargalló ha visitat les instal·lacions de l’actual centre, on s’ha reunit amb l’equip directiu, i també amb l’Ajuntament de Torrefarrera.
Visita obres
Capacitat per a més de 600 alumnes
 
El nou Institut Joan Solà, que tindrà una capacitat de 620 alumnes, s’ubica en un solar de 7.500 m2 i tindrà una superfície construïda de més de 4.700 m2. Les obres es van adjudicar per un import de més de 5,5 milions d’euros. L’actual centre escolaritza uns 450 alumnes aproximadament i té una plantilla de més de 50 professors.
Visita Vilanova
Visita a Vilanova de Bellpuig
 
Prèviament a la visita de Torrefarrera, el conseller Josep Bargalló s’ha desplaçat aquest matí a Vilanova de Bellpuig, on ha visitat l’Ajuntament i s’ha reunit amb l’alcaldessa, Dolors Pascual. Bargalló s’ha traslladat a continuació a l’Escola Marinada, que el curs vinent passarà a tenir una línia completa, a causa de l’increment del nombre d’alumnes matriculats. El conseller ha visitat les instal·lacions de l’escola i s’ha reunit amb l’equip directiu.
 
Bargalló ha explicat als mitjans de comunicació que “l’Escola Marinada té una trajectòria constructiva singular, atès que s’ha anat construint o reformant d’una manera diferent al llarg dels anys, i cal posar-hi ordre, rehabilitar-la o reformar-la”. En aquest sentit, ha anunciat que ha arribat a un acord amb l’alcaldessa Pascual per “fer un pla director urgent de millora i ampliació de l’escola, en què els treballs inicials els farà l’ajuntament”. El conseller d’Educació ha remarcat que “el centre, per exemple, ha de tenir un nou menjador escolar, perquè l’actual és insuficient i està mal ubicat”.
 
 
11 de juliol de 2019
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia