Educació

Professorat de secundària

Educació crea un programa d'innovació perquè una seixantena d'instituts siguin referents en la formació de professorat

query_builder   24 juliol 2019 09:36

event_note Nota de premsa

Educació crea un programa d'innovació perquè una seixantena d'instituts siguin referents en la formació de professorat

  •  Els estudiants del màster de professorat de secundària podran fer les pràctiques en centres especialitzats en formació
  •  El Departament d’Educació acompanyarà els instituts que s’acullin al programa i els dotarà d’un reconeixement
Professorat de secundària
El Departament d’Educació ha publicat al DOGC la resolució per la qual es crea el programa d’innovació pedagògica de Pràctiques del Màster Universitari de Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes en Centres Educatius. Alhora, s'obre convocatòria pública per a la selecció d’una seixantena de centres de secundària de tot Catalunya interessats a formar-ne part a partir del curs 2019-2020. La finalitat és potenciar el concepte de centre formador dels instituts que s’acullin al programa, per tal que esdevinguin així una referència en la formació de professorat de secundària.
 
Educació oferirà un acompanyament als centres participants i els dotarà d’un reconeixement oficial. Els instituts que prenguin part del programa esdevindran un espai d’aprenentatge on els estudiants podran  veure i practicar totes les dimensions de l’acció educativa, com ara les programacions didàctiques, les avaluacions, el disseny d’activitats competencials, la gestió d’aula, el treball cooperatiu, les tutories grupals i individuals, el treball amb l’entorn i les reunions amb les famílies.
 
L’objectiu és afavorir la qualitat de l’oferta, la planificació de les actuacions i l’harmonització dels calendaris de l’estada al llarg del curs dels alumnes en pràctiques. El programa també aposta per la professionalització de la tasca docent, en estreta col·laboració amb les universitats. D’aquesta manera, posa èmfasi en el rol formador de tot l’equip docent, així com en la formació i la implicació de l’estudiant en pràctiques.
 
El programa preveu la incorporació d’un nombre significatiu d’estudiants en pràctiques en cada centre formador. D’aquesta manera, s’afavoreix la interacció pedagògica entre els mateixos alumnes, a diferència del que succeïa fins ara, en què el nombre d’estudiants en pràctiques a cada centre sol ser més baix. A més a més, els estudiants podran interaccionar amb tota la resta de docents.
 
Els instituts interessats a participar del programa poden lliurar la seva sol·licitud fins al 20 de setembre, en la qual hauran de presentar el seu avantprojecte. El procés de selecció dels centres formadors es tancarà a la primera quinzena d’octubre, moment en què Educació lliurarà la llista d’instituts a les universitats que imparteixen el màster, per tal que puguin programar les pràctiques del curs. A banda d’aquesta seixantena de centres formadors, els estudiants tindran també la possibilitat de fer pràctiques en altres instituts, com fins ara.
 
Per a la selecció dels centres participants, es tindran en compte diversos criteris, com la flexibilitat, la distribució territorial i la tipologia de centre, en entorns diversos. Es prioritzarà sobretot aquells centres innovadors que treballin de manera competencial i que fomentin el treball en equip.
 
Un cop implementat el programa, es crearà una comissió de seguiment, formada per la Secretaria de Polítiques Educatives del Departament d’Educació i per la Secretaria d’Universitats i Recerca del departament d’Empresa i Coneixement, que es reunirà periòdicament per avaluar l’assoliment dels objectius de la col·laboració establerta.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia