Empresa i Treball

La Generalitat i el FC Barcelona llancen una campanya de promoció de Catalunya a Japó amb diferents jugadors i el drac de Sant Jordi com a protagonistes

TURISME

La Generalitat i el FC Barcelona llancen una campanya de promoció de Catalunya a Japó amb diferents jugadors i el drac de Sant Jordi com a protagonistes

query_builder   25 juliol 2019 15:17

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat i el FC Barcelona llancen una campanya de promoció de Catalunya a Japó amb diferents jugadors i el drac de Sant Jordi com a protagonistes

Messi, Suárez, Piqué, Ter Stegen i Sergi Roberto protagonitzen un còmic a l'estil manga de Catalunya
Messi, Suárez, Piqué, Ter Stegen i Sergi Roberto protagonitzen el còmic a l'estil manga de Catalunya
  • La promoció aprofita la gira de pretemporada i el gran coneixement de l’equip blaugrana i 5 dels jugadors del primer equip: Messi, Piqué, Suárez, Ter Stegen i Sergi Roberto; per potenciar la visibilitat de la destinació catalana entre el públic japonès.
 
  • La campanya s’inspira en el joc de realitat virtual “Legends of Catalonia” i consisteix en llançar diferents reptes a través de l’APP mòbil “Legendary Barça Fans” als aficionats nipons.
 
  • Paral·lelament s’ha elaborat un còmic estil manga en format digital que inclou il·lustracions dels diferents punts d’interès turístic que apareixen al “Legends of Catalonia”.
 
La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement i el FC Barcelona promocionen conjuntament la destinació catalana al Japó amb motiu de la gira de pretemporada blaugrana. En aquesta gira el Barça juga dos partits, el primer a Tokio contra el Chelsea i el segon a Kobe contra el Vissel Kobe d’Andrés Iniesta.
 
La campanya, que es va posar en marxa el passat 15 de juliol i durarà fins al final de la gira, s’inspira en el joc de realitat virtual “Legends of Catalonia” que recentment també s’ha llançat al mercat japonès. Concretament la campanya es centra al voltant d’una aplicació mòbil que es podrà descarregar en territori japonès i des d’on es llançaran diferents reptes als aficionat. Els guanyadors de cada repte aconseguiran premis tals com entrades pels partits de la gira o samarretes firmades i entraran en el sorteig d’un viatge a Catalunya.  
 
Els diferents reptes porten als aficionats a gravar-se cantant l’himne del FC Barcelona a l’estil karaoke, ballant una coreografia o buscar el drac de Sant Jordi i fotografiar-lo a través de tecnologia de Realitat Augmentada. L’aplicació mòbil permetrà als usuaris personalitzar les seves gravacions amb filtres basats en els colors culers i els paisatges de Catalunya i a més, està previst que els millors vídeos dels dos primers reptes es puguin reproduir per les pantalles dels estadis durant els partits d’aquesta gira.
 
La promoció d’aquesta aplicació s’està realitzant a través dels canals del FC Barcelona i del seu patrocinador, Rakuten, amb l’objectiu d’arribar als potencials turistes que poden visitar Catalunya en un futur i aprofitant el ressò mediàtic que genera l’arribada del FC Barcelona per realitzar aquesta gira. Per fer-ho, la campanya vol mobilitzar tant els nombrosos fans del club culé com els aficionats al futbol d’aquest país tot llançant tres reptes als aficionats que es descarreguin l’aplicació que s’anomena “Legendary Barça Fans”. Tota la informació al respecte es pot trobar al https://www.fcbarcelona.jp/ja/legendarybarcafans .
 
Aquesta campanya ha de servir per promocionar Catalunya en un mercat madur i consolidat pel que fa a l’emissió de turistes internacionals, que representa un mercat de futur per al nostre país gràcies a les seves característiques i que posa facilitats a la introducció de productes 4D així com també a la seva fidelització.    
 
En aquest sentit, la Consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha destacat que “aprofitant una campanya promocional com és el Legends of Catalonia i de la mà d’un dels clubs catalans amb qui compartim uns valors similars als que volem pel turisme del nostre país, reforcem la nostra campanya promocional conjunta i en aquest cas ho fem al mercat japonès, un mercat que ens interessa ja que aporta la qualitat de futur que volem pel nostre mercat i el nostre model turístic” afegint que “parlem d’un mercat amb una població de 127 milions de persones, de les quals  19 milions van sortir del seu país l’any 2018. Això va representar per Catalunya l’arribada de gairebé 300.000 turistes provinents del Japó amb una despesa mitjana, per turista i dia, tres vegades més gran que la mitjana internacional, unes dades coherents amb el turisme que volem per Catalunya”.
 
A part de la campanya de promoció, l’equip de futbol i el seu staff lluiran el logotip de la marca Catalunya al polo de passeig durant tota la gira de pretemporada. A més, la marca també estarà present en els camps d’entrenament i a altres suports gràfics com els fons publicitaris de les rodes de premsa organitzades pel FC Barcelona i les acreditacions. Aquesta és una de les accions que formen part de l’acord de partenariat entre l’ACT i el club de futbol, vigent des del 2012.
 
Messi, Suárez, Piqué, Ter Stegen i Sergi Roberto protagonitzen un còmic a l’estil manga de Catalunya   
 
Aprofitant aquesta gira al Japó, des del FC Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme s’ha creat un còmic amb Lionel Messi, Luis Suárez, Gerard Piqué, Marc-André Ter Stegen, Sergio Roberto i el drac de Sant Jordi com a protagonistes. En aquest còmic, que comença amb els jugadors preparant-se per marxar de gira, la trama transcorre tant al Japó com a Catalunya mostrant il·lustracions diferents punts d’interès turístic que apareixen al joc “Legends of Catalonia”.
 
L’inici d’aquesta campanya està prevista a posteriori, és a dir després que el Barça finalitzi la seva gira i la distribució del còmic es farà en format digital.
 
 
L’acord entre l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona
 
Aquestes accions s’emmarquen en l’acord de col·laboració conjunta que, des de fa set anys, mantenen l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona amb l’objectiu de promoure la destinació turística catalana en els mercats internacionals. Aquest vincle ha permès que l’ACT realitzés presentacions o altres accions promocionals a diverses ciutats d’arreu del món on el Barça ha jugat partits, com Milà, Moscou, Manchester, Berlin, Munich, Los Angeles, San Francisco, Nova York, Washington, Miami, Bangkok, Kuala Lumpur, Tòquio o Shanghai i que activés accions de promoció turística com “Fans Meeting Fans” i “Get Ready for Pun”.  
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
Al canal de Youtube de Turisme: https://www.youtube.com/turismecat
A Twitter d’empresa:  https://twitter.com/empresacat

4  

Imatges

Messi, Suárez, Piqué, Ter Stegen i Sergi Roberto i el drac de Sant Jordi protagonitzen el còmic a l'estil manga de Catalunya

Messi, Suárez, Piqué, Ter Stegen i Sergi Roberto i el drac de Sant Jordi protagonitzen el còmic a l'estil manga de Catalunya 1544

La Generalitat i el FC Barcelona llancen una campanya de promoció de Catalunya a Japó

La Generalitat i el FC Barcelona llancen una campanya de promoció de Catalunya a Japó 258

La marca Catalunya en els camps d'entrenament

La marca Catalunya en els camps d'entrenament 5762

La marca Catalunya en els camps d'entrenament

La marca Catalunya en els camps d'entrenament 2531

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia