Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Catalunya també ha organitzat diverses activitats de promoció com ara degustacions de productes catalans i actuacions castelleres

Una missió comercial i tecnològica a la Xina i Singapur, principals accions del govern a la Setmana de Catalunya a l'Expo de Xangai

 
  • Mig centenar d’empreses del sector tecnològic i de serveis formen part d’aquesta missió que encapçalarà el conseller Huguet, amb motiu de la Setmana de Catalunya a Xangai
  • La principal acció durant la Setmana serà un seminari per captar inversions d’alt valor afegit, organitzat per ACC1Ó

La Setmana de Catalunya a l’Exposició Universal de Xangai 2010 té com a objectius presentar Catalunya a la Xina com a país europeu, emprenedor i innovador en els camps de la tecnologia, el disseny i la cultura, entre altres àmbits. La Generalitat vol mostrar el potencial econòmico-empresarial, científic i universitari de Catalunya, i projectar internacionalment la riquesa històrica, cultural, gastronòmica, paisatgística i turística del nostre país. Amb aquests objectius i la voluntat de potenciar la projecció internacional de Catalunya i atraure inversions xineses cap a Catalunya, s’ha organitzat la Setmana, que tindrà lloc del 24 al 30 de maig amb el títol “Catalunya, el país de Barcelona.
Avui, el carrer comercial Nanjing Road, una de les principals artèries de Xangai, acull la primera actuació castellera de la història a la Xina. Es tracta de l’acte previ que dóna el tret de sortida a les activitats de la Setmana de Catalunya.
 
Missió d’intercanvi comercial, d’inversions i tecnològica
 
Una de les principals accions que es portaran a terme a Xangai és una missió comercial, d’inversions i tecnològica amb mig centenar d’empresaris encapçalada pel conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet.
 
A la delegació catalana destaca la presència d’empreses vinculades a serveis i gestió de ciutats, tenint en compte les oportunitats de negoci actuals i de futur que presenten els plans de creixement projectats del gegant asiàtic. Precisament, el tema de l’Expo és “Better cities, better life”. A més del seu gran volum demogràfic, la Xina es configura com un mercat rellevant gràcies a l’esforç inversor del govern xinès, que ha encetat importants programes de desenvolupament urbanístic, que han permès mantenir el nivell de creixement econòmic del país malgrat la davallada en les exportacions ocasionada per la crisi econòmica global.
 
També hi són presents un gran grup d’empreses de sectors com el farmacèutic o el químic, que forma part de “Connect Shanghai”, la primera de 7 missions tecnològiques a l’estranger que aquest any impulsarà la Generalitat, a través d’ACC1Ó i en col·laboració amb el Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI) del Ministeri de Ciència i Innovació, que pretén impulsar la participació d’empreses catalanes en la R+D+I internacional. Aquestes missions tenen l'objectiu de posar en contacte empreses i centres tecnològics catalans amb homòlegs d'altres països, tot aprofitant els instruments de finançament existent de la Comissió Europea o del Ministeri

Missió prèvia a Singapur: científico-tecnològica i turística 

Dimarts 25 de maig i dimecres 26 de maig. Singapur
 
El conseller Huguet, acompanyat de la consellera delegada d’ACC1Ó, Carme Botifoll, iniciarà la missió institucional a l’Àsia amb un viatge de dos dies a Singapur d’alt contingut científic, tecnològic i turístic. La delegació visitarà Fusionopolis (el clúster d’R+D en TIC, Audiovisual i Ciències Físiques i Enginyeria) i Biopolis (el clúster d’R+D Biotecnològi i Biomèdic), amb qui s’espera tancar acords de col·laboració. Pel que fa a turisme, el principal objectiu és captar turisme mèdic. 
 
Acompanyen aquesta delegació representants de Barcelona Digital, CIMNE (Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria), Barcelona Centre Mèdic, i Quimera Project (primer programa integrat per el desenvolupament sostenible en matèria de mobilitat urbana, que s'ha convertit en un referent mundial en R+D).
 
“Catalonia meets China”: oferta turística

Dimarts 25 de maig. Xangai
Dimecres 26 de maig. Guanzhou
Divendres 28 de maig. Beijing
 
Amb motiu de l’Expo, l’Agència Catalana de Turisme, òrgan de promoció turística de Catalunya, organitzarà diferents workshops al país sota el títol “Catalonia meets China”. L’objectiu és vendre als touroperadors xinesos els atractius del mercat català, una destinació de primer ordre a Europa amb una oferta diversificada i de qualitat. Els workshops arrenquen el 25 de maig amb una jornada comercial a la mateixa Expo de Xangai i culminen el divendres 28 de maig a Beijing amb un dinar oficial ofert al sector pel conseller Huguet. 
 
Una desena d’empreses catalanes del sector turístic, acompanyades per una delegació institucional de l’Agència Catalana de Turisme i Turisme de Barcelona, faran contactes amb una quarantena de touroperadors xinesos per tractar d’arribar a acords comercials.
 
Presentació del sistema universitari i de recerca català
Divendres 28 de maig. Beijing
Dissabte 29 de maig. Xangai
 
El conseller Huguet, acompanyat del vicerector de la UPC Josep Casanovas, com a representant de les universitats catalanes, presentaran a la Xina les excel·lències del sistema universitari de Catalunya. L’objectiu és atreure estudiants, especialment de màsters, i investigadors xinesos. Al mateix temps, es busca donar un nou impuls a la cooperació entre les universitats catalanes i les xineses, que fins ara ja han signat més de 80 convenis de col·laboració.
 
En aquest sentit, a Xangai es farà un acte que comptarà amb la presència dels rectors i dels principals representants acadèmics de les universitats de la regió, així com investigadors catalans que porten a terme la seva recerca a la Xina.
 
Seminari “Catalonia, gateway to Europe”: captació d’inversions

Dissabte 29 de maig. Xangai.
 
Un dels principals objectius econòmics del viatge és atreure inversions procedents de la Xina, país que està esdevenint un important inversor internacional. El país asiàtic disposa d’un superàvit comercial i les seves empreses estan cada vegada més presents a l’Àfrica, als Estats Units i Europa. En aquest context, la Generalitat vol oferir Catalunya com a porta d'entrada a Europa per a les empreses xineses, igual que ja ho va ser en el passat per a les japoneses i les coreanes.
 
Per aquest motiu, la Generalitat ha organitzat a Xangai, amb col·laboració amb la China Europe Business School (CEIBS), el seminari “Catalonia, a gateway to Europe”. L’objectiu és presentar Catalunya com un país amb una posició estratègica de primer ordre atractiu per invertir-hi per a les grans i mitjanes empreses del mercat xinès.
 
Xangai serà la primera ciutat on es farà la campanya internacional que ha posat en marxa Invest in Catalonia, l’àrea d’inversions de l’agència ACC1Ó per atreure inversions d’alt valor afegit a Catalunya. Fins el 2011, hi haurà actuacions a 13 ciutats del món: San José, Londres, Montréal, Singapur, París, Abu Dhabi, Chicago, Sacramento, Nova York, Tòquio, Mèxic DF, Los Angeles, Hong Kong i Munic. Sota el lema “Catalonia: Catalyst”, Catalunya es vendrà a partir de la identificació de 10 pols de competitivitat dirigits a aquells sectors amb activitats intensives en coneixement.
 
 
Promoció de la indústria agroalimentària

De dilluns 24 de maig al diumenge 30 de maig. Xangai.
 
El cava, el vi, l’oli i la fruita seca seran els protagonistes de la promoció especial que farà l’empresa pública Prodeca dels productes catalans. Durant la Setmana, es faran accions de promoció de productes agroalimentaris catalans a restaurants, hotels i punts de venda de Xangai amb l’objectiu principal de difondre la cultura gastronòmica tradicional i innovadora de Catalunya, considerada una de les més prestigioses del món. El dia 24 de maig tindrà lloc la presentació de la promoció comercial al pavelló d’Espanya, adreçada a restauradors, hotelers i distribuïdors.
 
La Generalitat, a través del Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, i l’Ajuntament de l’Escala, també presentarà la primera convocatòria de la Beca Internacional Ferran Adrià que té com a objectiu formar cuiners internacionals en gastronomia catalana, mitjançant una estada de tres mesos a l’Escala, a l’Alt Empordà. La presentació d’aquesta beca es farà el proper 26 de maig, al Pavelló d’Espanya. Del 24 al 30 de maig també es presentarà la gastronomia catalana al Gran Hotel Melià Shanghai, a càrrec del cuiner Ramon Freixa, reconegut amb una estrella Michelin al seu restaurant.
 
Obrint la cultura catalana al món
De dilluns 24 de maig al diumenge 30 de maig. Xangai.
 
Per promocionar la cultura i el patrimoni de Catalunya a l’Expo de Xangai, la Colla Vella dels Xiquets del Valls, a més de donar el tret de sortida avui a la Setmana de Catalunya, aixecarà cada dia fins el dia 30, a l’Europa Square. També faran una actuació especial el dijous 27 a la Global Urban Plaza, al costat del pavelló de Barcelona. Recordem que els castells són aquest any candidats a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.
 
També, en el marc de la promoció exterior de Catalunya i la cultura catalana, es farà un cicle audiovisual a l’auditori del pavelló d’Espanya. Al vestíbul del pavelló d’Espanya, s’hi instal·larà un gran aparador inspirat en l’obra de Gaudí. Es tracta d’una vitrina “volada” creada per la dissenyadora Mònica Pla, que recull una selecció de símbols culturals i productes de la tradició i realitat de Catalunya. Entre aquests símbols, hi haurà la gastronomia, els creadors de moda, el Barça, els Jocs Olímpics del 92, els principals artistes universals catalans, entre altres. I a la plaça d’accés al pavelló espanyol, es projectarà un audiovisual de Xavier Manich que mostrarà als visitants un recorregut per la geografia de Catalunya.
 
Dia d’Honor de Catalunya a l’Expo 2010
Diumenge 30 de maig. Xangai.
 
El conseller Huguet presidirà, diumenge 30 de maig, els actes institucionals amb motiu del Dia d’Honor de Catalunya que se celebrarà al pavelló d’Espanya de l’Expo Universal de Xangai 2010.
 
La delegació catalana farà un recorregut per l’exposició que acull el pavelló d’Espanya. Una exposició que, a través de tres espais eminentment audiovisuals, explica de forma al·legòrica la cultura i la història urbanística de les ciutats espanyoles, passat, present i futur. En la mostra han participat també artistes catalans, com els directors de cinema Bigas Luna i Isabel Coixet. La creació de la cineasta catalana és un dels personatges que està despertant més expectació entre els assistents a l’Expo. Es tracta de Miguelín, una reproducció movible i de cinc metres d’alçada d’un nadó que ens presenta com seran les ciutats del futur. Una actuació de la Colla Vella dels Xiquets de Valls tancarà els actes institucionals a la plaça del pavelló d’Espanya.
 
El conseller també aprofitarà per visitar el pavelló de la Xina, amfitriona de la trobada; el de la Unió Europea (UE); i el pavelló de Barcelona, que compta amb el suport i la col·laboració de la Generalitat de Catalunya. El pavelló de la capital catalana, una de les poques ciutats que té pavelló propi, presenta dos projectes que mostren l’aposta decidida per regenerar el teixit urbà i fer una ciutat més habitable: la transformació del districte de Ciutat Vella i la del 22@.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia