- L’Agència Catalana de Turisme (ACT) organitza a Hong Kong el SomCultura Tour, una de les accions de promoció més importants de l’Any del Turisme Cultural.
- El mercat xinés és un dels emissors amb més potencial de creixement i que aporta un alt valor afegit. L’any 2018 van arribar a Catalunya més de 295.000 turistes xinesos (+17,3%) que van generar una despesa superior als 620 milions d’euros (+101%), doblant la de l’any anterior.
- Aquesta acció de l’ACT ha comptat amb l’assistència de prop d’un centenar d’operadors turístics, mitjans de comunicació i influenciadors de Hong Kong i de la zona de Guangdong.
En el marc de l'Any del Turisme Cultural, la Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, ha presentat a Hong Kong el llegat cultural de Catalunya amb la celebració del SomCultura Tour.
Davant de prop d’un centenar d’operadors turístics, mitjans de comunicació i influenciadors de Hong Kong i de Guangdong (zona pròxima a la ciutat), el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, ha presidit aquesta acte, una de les accions més potents que es realitzen en el marc d’aquest any temàtic dedicat a la cultura.
Els assistents al SomCultura Tour, es trobaran el parc d’atraccions virtuals ‘Catalonialand’, on seran “transportats” a la nostra destinació per descobrir l’oferta cultural i d’oci catalana a través de diferents atraccions que els faran viure experiències interactives i de realitat virtual: jugar un partit de futbol al Camp Nou; fer la seva pròpia obra d’art viatjant a un museu català; endinsar-se en l’univers de Legends of Catalonia per fer front al drac mil·lenari de la mà de PlayStation; i fer un tastet de les pel·lícules al Festival de Sitges. En el marc del SomCultura Tour a Hong Kong, s’hi ha pogut veure el vídeo “La Ruta de l’Atzar”, amb el qual l’ACT està promocionant l’Any del Turisme Cultural. Aquest vídeo ha rebut nombrosos guardons internacionals, entre ells, el de Millor film turístic del món.
El director de l’ACT ha assegurat que “amb aquesta acció, des de l’Agència Catalana de Turisme volem donar a conèixer especialment i a través d’una experiència immersiva el nostre patrimoni cultural i gastronòmic en un mercat que actualment ofereix diverses connexions directes amb Catalunya. La Xina és un dels mercats emissors amb més potencial de creixement i aporta un important valor afegit al nostre sector: és un turista d’alt poder adquisitiu que arriba al llarg de tot l’any, tot afavorint la desestacionalització”.
Catalunya rep el 45,6% del turisme xinès que arriba a l’estat Espanyol. L’any 2018, van arribar a la nostra destinació més de 295.000 turistes xinesos, un 17,3% més que el 2017, que van generar una despesa superior als 620 milions d’euros (+101%), doblant la de l’any anterior. Pel que fa a l’evolució d’aquest any 2019, de gener a maig, Catalunya ha rebut més de 135.000 turistes xinesos, un 27,2% més que en el mateix període de l’any anterior.
Els principals motius a l’hora d’escollir Catalunya són la cultura, la gastronomia, el shopping i els esdeveniments esportius. En el cas de Barcelona, a més, la capital catalana segueix sent una important destinació per a viatges d’incentius.
L’Agència Catalana de Turisme disposa d’una Oficina de Promoció Turística a Pequín des de l’any 2005 que treballa per posicionar Catalunya en aquest mercat emissor com a destinació turística de qualitat.
SomCultura Tour: promoció internacional de la cultura catalana en clau turística
L’any 2018 el SomCultura Tour va fer parada a Washington, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona; Hamburg, juntament amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida; París, amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona; i Sidney, amb la participació del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Enguany, a més de Hong Kong, l’acció s’ha dut a terme a Valparaíso, amb Turisme de Barcelona, a Londres i, properament, es farà a Amsterdam.
Un dels productes destacats en aquesta acció són les sis grans rutes de Catalunya, uns itineraris que proposen recórrer el territori utilitzant com a fil conductor la seva cultura. De fet, en els diferents SomCultura Tour, els assistents poden descobrir, a través d’un joc, quina d’aquestes sis rutes s’adequa millor al seu perfil segons les opcions triades.
Més informació sobre aquestes accions i d’altres que es duran a terme per promocionar l’Any del Turisme Cultural en aquest enllaç.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
§ Youtube: https://www.youtube.com/turismecat