- Med Pearls té com objectiu la creació de 26 experiències turístiques en diversos països del Mediterrani, que tindran com a finalitat posicionar internacionalment la Mediterrània com a destinació de qualitat i excel·lència per a l’Slow Tourism
- El projecte està adreçat a “Destinations Management Companies” (DMCs) que tinguin capacitat per crear productes Slow Tourism, i a start-ups locals i emprenedors que puguin desenvolupar solucions TIC per integrar-les en els nous productes Med Pearls
- L’Anoia, Les Garrigues i la Ribera d’Ebre són les zones de Catalunya escollides per entrar a formar part dels pilots del projecte
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Coneixement, liderarà el projecte europeu Med Pearls. Els socis europeus de l’ACT són The Confederation of Egyptian European Business Associations (Egipte), The Federation of Egyptian Chambers of Commerce – Alexandria Chamber (Egipte), The Municipality of Thessaloniki (Grècia), Discovery Travel & Tourism LLC (Jordània), APS Mediterranean Pearls (Itàlia), The Palestine information & Communications Technology Incubator (Palestina), i The Palestine Wildlife Society (Palestina).
El projecte Med Pearls forma part de la de la convocatòria ENI CBC MEDITERRANEAN - SEA BASIN PROGRAMME de la Comissió Europea, i té com objectiu la creació de 26 experiències turístiques —les 26 perles del Mediterrani que donen nom al projecte— en 13 àrees pilot dels països que hi participen. Aquestes experiències tindran com a finalitat posicionar internacionalment la Mediterrània com a destinació de qualitat i excel·lència per a l’Slow Tourism, a partir de la cooperació público-privada.
En aquest sentit, les experiències pilot que formin part d’aquest projecte es desenvoluparan sota els mateixos criteris de qualitat i hauran de basar-se i impulsar l’Slow Tourism, una tipologia de turisme responsable i sostenible que posa èmfasi en promoure i involucrar les economies locals per tal de donar a conèixer experiències turístiques culturals i naturals, tot respectant els llocs visitats.
Med Pearls té l’objectiu de potenciar:
- La desconcentració, per crear fluxos turístics cap a destinacions del Mediterrani menys conegudes o no conegudes però amb potencial turístic, de forma sostenible i responsable.
- La desestacionalització, per crear experiències que es puguin dur a terme fora de temporada alta o en qualsevol moment de l’any.
- La diversificació, per desenvolupar nous productes turístics i experiències per nínxols i nous segments basats en l’Slow Tourism i que es valoritzi el patrimoni natural i cultural.
- La innovació, per introduir les noves tecnologies i la digitalització per reforçar nous productes turístics creats per PIMES locals.
- El desenvolupament de l’economia local, per implicar directament les PIMES locals i la ciutadania en la creació dels paquets de Slow Tourism.
Els objectius del projecte coincideixen plenament amb els objectius del Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya: desestacionalització, desconcentració, diversificació i augment de la despesa. A més, Med Pearls reforça la marca Ecoturisme creada per l’ACT, ja que l’Slow Tourism és un dels eixos de l’ecoturisme.
Aquest projecte està adreçat a “Destinations Management Companies” (DMCs) que tinguin capacitat per crear productes Slow Tourism, i a start-ups locals i emprenedors que puguin desenvolupar solucions TIC per integrar-les en els nous productes Med Pearls.
El projecte té un pressupost global de 3 milions d’euros i una durada de 36 mesos.
La proposta liderada per l’Agència Catalana de Turisme ha estat un dels únics quatre projectes seleccionats entre les 67 propostes rebudes sota l’eix del turisme sostenible.
L’Anoia, Les Garrigues i Ribera d’Ebre, les zones escollides per a la prova pilot a Catalunya
El projecte Med Pearls estableix que les experiències s’hauran de desenvolupar en zones de baixa densitat turística però amb molt de potencial. Sota aquests criteris, l’Agència Catalana de Turisme ha escollit les zones de l’Anoia (en col·laboració amb la Diputació de Barcelona), Les Garrigues (en col·laboració amb la Diputació de Lleida) i la Ribera d’Ebre (en col·laboració amb el Patronat de Turisme de Terres de l’Ebre), per impulsar les tres experiències catalanes que formaran part del projecte.
Les empreses catalanes que formin part d’aquesta prova pilot rebran formació en creació de producte turístic; podran realitzar viatges de benchmarking amb les altres experiències que formen part del projecte; rebran assessorament tecnològic; participaran en fires, workshops i altres activitats de promoció turística; i entraran a formar part d’un programa de cross selling amb la resta de socis, adreçat a tercers mercats com els Països Nòrdics, Estats Units i Canadà, Rússia i Àsia.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
§ Youtube: https://www.youtube.com/turismecat