• La ruta aglutinarà una setantena d’activitats basades en el patrimoni cultural i natural de les zones rural europees amb l’objectiu de crear fluxos cap a indrets menys turístics

 

  • Aquests pobles i les seves activitats s’oferiran al turista amb l’ajuda de tecnologies de Realitat Virtual i Augmentada, que milloraran la narrativa o ‘story telling’ i faran més atractiva l’experiència dels visitants

 

  • El projecte CHARM vol impulsar la competitivitat del turisme europeu i promoure la imatge d’Europa com a destinació turística global d’excel·lència
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Coneixement, lidera el projecte europeu CHARM. Aquest projecte consisteix en crear una ruta transnacional de 10 pobles amb encant en 6 països diferents, que ofereixen una setantena d’activitats basades en el patrimoni cultural i natural de zones rurals europees.
 
El projecte CHARM ha obtingut 533.280 euros de finançament del Programa Europeu COSME, a través de la seva convocatòria de l’any 2018. El seu objectiu és crear fluxos cap a zones rurals o menys turístiques, contribuint d’aquesta manera a descongestionar les àrees i ciutats amb una alta concentració de visitants, així com preservar i promoure el patrimoni històric i tradicional de les àrees rurals, i la seva arquitectura i paisatges a través d’experiències innovadores.
 
L’Agència Catalana de Turisme comptarà amb 6 socis més: Turismo Vivencial (TUVI), Tradições d’Outrora (TDO-PORTGALL), Institut für Tourismus-und Bäderforschung in Nordeuropa gmbh (NIT), Tour Guide Fox (TGF), Software Engineering Italia - SWING:IT (SE IT) i Network of European Regions for a Sustainable and Competitive Tourism (NECSTOUR). La reunió d’inici del projecte va tenir lloc els dies 29 i 30 d’abril de 2019 en una trobada amb tots el socis a Barcelona i a Rupit, un dels diamants amb encant de Catalunya.
 
Amb aquest projecte es vol impulsar la competitivitat del turisme europeu i promoure la imatge d’Europa com a destinació turística global d’excel·lència. A més, els objectius del projecte coincideixen en gran part amb els del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya i el pla de Màrqueting Turístic de Catalunya, ja que CHARM contribuirà a la diversificació de l’oferta turística, al desenvolupament de l’economia local (principalment a través de la creació de llocs de treball i del suport a les PIMES), a combatre l’estacionalitat i a fomentar la desconcentració turística tot contribuint a una millor cohesió territorial.
 
Tecnologia TIC per donar a conèixer els Pobles amb Encant de l’Europa rural
 
L’element clau del projecte CHARM són aquests pobles amagats de l’Europa rural, percebuts amb encant pels visitants degut a la seva identitat o personalitat vinculades a la història, les tradicions, la gastronomia, els elements arquitectònics i a d’altres actius culturals i naturals. La idea és donar-los a conèixer fent ús dels avantatges que proporcionen les tecnologies de les Indústries Culturals i Creatives per oferir una experiència inoblidable als visitants.
 
Atès que no existeix una visió comuna i compartida d’aquest ‘encant’, el projecte treballarà per a acordar una definició comuna pel Pobles Europeus amb Encant, partint d’iniciatives internacionals ja existents. Un cop acordada aquesta visió comuna, el projecte seleccionarà 10 pobles que compleixin amb els requisits pactats, que passaran a formar part d’aquesta primera ruta Europea de Pobles amb Encant. Aquests pobles i les seves activitats locals s’oferiran al turista amb l’ajuda de tecnologies de Realitat Virtual i Augmentada, que milloraran la narrativa o ‘story telling’ i faran més atractiva l’experiència dels visitants.
 
La nova oferta turística s’estructurarà al voltant de la col·laboració entre ens públics i locals. L’objectiu és involucrar 110 Petites i Mitjanes Empreses (PIMES) que formaran part d’aquest projecte, combinant diferent experteses i valors afegits per acabar oferint les més emocionants de les experiències. Les opcions seran diverses, facilitant activitats d’un dia o bé d’altres amb 1 o 2 pernoctacions, segons el segment al qual es dirigeixin. A més, els nous productes i paquets turístics s’adreçaran tant a mercats locals com a mercats de mitja i llarga distància.
 
 
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
 
 

1  

Imatges

Imatge del projecte Charm

Imatge del projecte Charm 139