- En el marc de la missió institucional a Àsia, el conseller Huguet ha explicat avui a mig centenar de touroperadors, agències de viatges i premsa especialitzada de Singapur els atractius de Catalunya en turisme cultural, de negocis i de salut.
- La presentació al sector s’ha fet al restaurant “Santi”, a l’Hotel Marina Bay Sands, gran referent de l’sky-line de Singapur que properament s’inaugurarà en aquesta ciutat del sud-est asiàtic.
- Amb l’objectiu de captar turisme de luxe, el conseller Huguet ha presentat avui la guia “Catalonia Chic”, col·lecció que s’ha editat a Singapur, pensada per tots els mercats, i que s’ha començant a comercialitzar a les principals capitals del món.
En el marc de la missió institucional a Àsia, el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha presentat avui a Singapur les “excel·lències” turístiques al restaurant de Santi Santamaria, ambaixador gastronòmic de Catalunya a la ciutat asiàtica. El conseller Huguet ha explicat a mig centenar de touroperadors, agències de viatges i premsa especialitzada de Singapur els atractius de Catalunya en turisme cultural, de negocis i de salut.
Tres any i mig després de la primera acció promocional de Catalunya a Singapur, mercat emissor que en els darrers cinc anys s’ha multiplicat per 15, el conseller Huguet, encapçala una missió institucional a la zona per refermar relacions i augmentar la captació de turistes, en especial, turisme de luxe.
Una de les accions més destacades d’aquesta missió organitzada per ACC1Ó, l’agència per a la competitivitat empresarial, ha estat aquesta presentació al sector dels atractius de Catalunya. El conseller ha destacat que “hem posat èmfasi en el turisme cultural, de negocis i gastronòmic, 3 aspectes singulars del país on som forts i on tenim opcions d’incidir amb més èxit a Singapur”. En aquest marc, la cinquantena de touroperadors, agències de viatges i mitjans especialitzats de Singapur que han assistit a l’acte en el restaurant “Santi”, han pres nota de l’oferta catalana i han degustat productes de la terra cuinats i adaptats al paladar asiàtic per l’equip de Santi Santamaria, un dels cuiners amb més estrelles Michelin de l’estat. El restaurant, que porta al seu nom, fa pocs dies que ha obert les seves portes al nou hotel de luxe Marina Bay Sands, que properament s’inaugurarà en aquesta ciutat del sud-est asiàtic.
Nova Guia “Catalonia Chic"
Des de l’hotel de luxe Marina Bay Sands, nou referent de l’sky-line de Singapur, el conseller Huguet acompanyat del director de l’Agència Catalana de Turisme, Ignasi de Delàs, ha presentat també com a novetat la guia “Catalonia Chic”, pensada especialment per captar turisme de luxe a Catalunya, un segment a tenir molt en compte a la zona.
Aquesta guia s’ha editat a Singapur per Edicions Didier Millet, i s’està començant a comercialitzar a les principals ciutats del món. La primera tirada, de 5.000 exemplars, ha tingut una molt bona acollida. El conseller ha explicat que la guia inclou “les propostes d’activitats més singulars, la gastronomia més elaborada, els racons més amagats i les experiències més exclusives, en definitiva els secrets més ben guardats del país”. En aquest sentit, el conseller Josep Huguet ha convidat el assistents a “tastar Catalunya, a viure una nova experiència, a deixar-se seduir per la seva genialitat, i en tot allò que la diferencia, la nostra cultura, la nostra gent, la nostra història, o la nostra llengua”
Durant la presentació de l’oferta turística de Catalunya, també s’ha apuntat la importància del turisme de negocis, a través del recentment presentat Catalunya Convention Bureau, per tal que els operadors turístics tinguin en compte Barcelona i Catalunya en conjunt com a destinació ideal per a les seves convencions o trobades empresarials futures.
D’altra banda, hi ha hagut contactes amb el Centre Mèdic Gleneagles, hospital público- privat que compte amb 272 llits, amb la finalitat de conèixer el seu exitós model de promoció de turisme mèdic, on Catalunya està fent importants passos endavant. En aquest sentit, el director del Barcelona Centre Mèdic (BCM), Enric Mayoles, que forma part de la missió ha explicat el seu model de negoci.
L’Agència Catalana de Turisme estreny llaços amb la seva homòloga a Singapur
Els màxims representants de l’Agència Catalana de Turisme, s’han reunit amb els directius que hi ha al capdavant del Singapur Tourism Board, agència de turisme líder en desenvolupament econòmic i que és tot un referent en innovació i excel·lència. D’aquesta manera, el conseller Josep Huguet els ha convidat a conèixer Catalunya i a promocionar-la com a destinació de referència a Europa en les seves accions de promoció. En aquests sentit, Barcelona és líder en creuers a la Mediterrània i Singapur és el port amb més tràfic del món, amb una forta presència de creueristes. També el Prat està connectat amb Singapur, des de fa 3 anys, a través de la companyia, Singapour Airlines. Precisament, el conseller Huguet, acompanyat del director de l’Agència ha mantingut una trobada amb els directius de Singapur Airlines per agrair el suport de la línia a Barcelona i per parlar sobre els plans de futur de la companyia a Europa.
Per la seva banda el director de l’Agència, Ignasi de Delàs, ha explicat el model organitzatiu de l’Agència Catalana de Turisme que inclou, com a novetat, la participació del sector privat. Ambdues agències han trobat molts punts en comú en els projectes estratègics de país que passen per un model desestacionalitzat i amb una oferta variada i de qualitat, amb un pes important del turisme de negocis.