HC - sector
·     La consellera d’Empresa i Coneixement s’ha reunit amb entitats de l’àmbit del turisme en el marc de les trobades que està fent amb diferents agents socioeconòmics per tal d’avaluar i fer seguiment de l’actualitat social i política

·     En la trobada hi han participat representants del sector dels allotjaments, de les agències de viatges, de les cambres de comerç i dels patronats de turisme de les diputacions, entre altres

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, s’ha reunit avui amb els representants del sector turístic per tal de valorar l’actualitat socioeconòmica i avaluar les accions de futur previstes per l’Agència Catalana de Turisme per reforçar Catalunya com a marca turística en els mercats internacionals. La reunió ha servit per analitzar l’actualitat social, política i econòmica que viu el país i com aquesta afecta el sector turístic. En aquest sentit, la consellera ha posat sobre la taula una setantena de mesures i accions que es duran a terme fins a finals d’any destinades a reforçar la projecció turística de Catalunya en diferents mercats i àmbits.

Chacón ha reiterat el “rebuig del Govern a qualsevol acció violenta”, i ha explicat que “és evident que les imatges d’aldarulls no sumen, però Barcelona i Catalunya són un dels grans destins turístics mundials“. Concretament, de gener a agost ja han arribat a Catalunya 13,6 milions de turistes (+0,7%). Chacón ha recordat que el turisme és un sector que genera més del 12% del PIB del país i un 14% de l’ocupació del país. Per consolidar el posicionament de Catalunya en aquest àmbit, la consellera d’Empresa i Coneixement ha anunciat “més de 70 accions promocionals en diferents mercats, el seguiment dels comportaments de la demanda i la intensificació de les actuacions en els mercats que ho requereixin”.

A la reunió hi han pres part representants dels patronats de turisme de les diputacions de Barcelona, Tarragona i Lleida, Turisme de Barcelona, membres del Consell General de Cambres Oficials de Comerç, Indústria i Navegació de Catalunya, la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya, la Federació Catalana de Càmpings i Ciutats de Vacances, la Federació Catalana d’Apartaments Turístics i l’Associació Catalana d’Agències de Viatges. Per part del departament d’Empresa i Coneixement també hi ha assistit el secretari d’Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, el director general de Turisme, Octavi Bono i el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font. La trobada s’emmarca en les diferents reunions que està mantenint la consellera amb els agents socioeconòmics del país per tal d’avaluar i fer seguiment de l’actualitat social i política.

Acte seguit, la titular d’Empresa i Coneixement ha mantingut una reunió amb els directors de les oficines de promoció turística que l’Agència Catalana de Turisme té a l’exterior per tal de rebre les últimes impressions dels principals mercats emissors de turisme per a Catalunya i transmetre’ls les conclusions de la trobada amb el sector.

Més de setanta accions de promoció previstes per l’últim trimestre de 2019

El paquet de mesures i accions que la consellera ha compartit amb el sector té com a objectiu consolidar el paper de Catalunya com una destinació turística de referència, contribuir a acabar l’any 2019 amb bones dades per al sector turístic i generar bones expectatives de cara al 2020. Per això, es combinen actuacions destinades a l’atracció de visitants internacionals amb mesures destinades a fomentar el turisme local, i també accions transversals destinades a diversificar el perfil dels visitants i de l’activitat turística.

En l’àmbit internacional, Chacón presidirà la presència de Catalunya a la fira World Travel Market de Londres, el proper mes de novembre. Aquesta és una de les fires internacionals amb més renom i transcorre en un mercat prioritari per Catalunya, la Gran Bretanya, en un moment en què el Brexit i la caiguda de Thomas Cook marquen l’agenda del país i del turisme internacional. En aquesta fira s’aprofitarà per intensificar la interrelació amb els touroperadors del país, conjuntament amb els patronats de turisme, per seguir apostant fort per un mercat clau pel turisme català. També s’ha anunciat un roadshow per Tòquio, Osaka i Seül, en què hi participaran més de 15 empreses públiques i privades, i s’han presentat diverses accions al mercat europeu i americà.

Pel que fa al mercat local, es posarà en marxa la promoció de la nova marca de l’Agència Catalana de Turisme, les Viles Marineres, ajudant a reforçar el turisme de costa com un dels principals potencials de Catalunya. Finalment, també s’ha exposat un conjunt d’actuacions destinades a projectar l’any del Turisme Esportiu 2020, que ha de servir per atreure un nou perfil de turista i posicionar Catalunya com un referent en aquest àmbit.   

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

3  

Imatges

La consellera Chacón, amb els directors dels Centres de Promoció Turística que l'Agència Catalana de Turisme té a l'exterior

La consellera Chacón, amb els directors dels Centres de Promoció Turística que l'Agència Catalana de Turisme té a l'exterior 1298

La consellera Chacón i els agents del sector turístic, durant la reunió

La consellera Chacón i els agents del sector turístic, durant la reunió 1437

Detall de la reunió de la consellera Chacón amb els representants del sector turístic

Detall de la reunió de la consellera Chacón amb els representants del sector turístic 925