Empresa i Treball

La Generalitat promociona Catalunya a la 40a edició de la fira World Travel Market de Londres

TURISME

La Generalitat promociona Catalunya a la 40a edició de la fira World Travel Market de Londres

query_builder   4 novembre 2019 16:57

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat promociona Catalunya a la 40a edició de la fira World Travel Market de Londres

La consellera Chacón, en la inauguració avui de l'estand de Catalunya a la World Travel Market a Londres.
La consellera Chacón, en la inauguració avui de l'estand de Catalunya a la World Travel Market a Londres.
  • La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha inaugurat l’estand de Catalunya a la World Travel Market a Londres, una de les fires turístiques més importants del món, en un moment on el Brèxit i la fallida de Thomas Cook Group poden suposar un repte però també una oportunitat per al sector turístic català.

 

  • El Regne Unit és el segon mercat emissor de Catalunya en nombre de turistes i el tercer en despesa, amb 1,6 milions de visitants entre els mesos de gener i setembre de 2019, que han generat uns ingressos de 1.660 milions d’euros.

 

Catalunya està present a la 40a edició de la World Travel Market, una de les fires turístiques més importants del món, que se celebra del 4 al 6 de novembre a Londres (Regne Unit), i que l’any passat va reunir més de 51.000 visitants. L’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement hi participa amb un estand de 300 m2, on es poden trobar les nou marques turístiques catalanes i una trentena d’empreses i entitats del sector turístic català.

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha inaugurat aquest matí l’estand de promoció de Catalunya a Londres. Chacón ha afirmat que Catalunya s’ha consolidat com una destinació turística de referència en l’àmbit mundial,  concretament, de gener a setembre ja han arribat a Catalunya 15,6 milions de turistes estrangers (+0,6%) que han generat uns ingressos de 17.406 milions d’euros (+4,3%), fet que ens indica que acabarem l’any 2019 amb bones dades per al sector turístic”.

Al llarg del dia d’avui, la consellera d’Empresa i Coneixement, acompanyada del director general de Turisme, Octavi Bono, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, ha mantingut diverses reunions amb els principals operadors turístics britànics, així com amb representants de les delegacions de turisme de Catalunya, per prendre el pols a aquest mercat emissor, tenint en compte la propera sortida del Regne Unit de la Unió Europea i la recent fallida de l’operador Thomas Cook. Chacón s’ha reunit amb TUI Group, l’operador turístic de paquets turístics de sol i platja per vacances d’estiu més important del Regne Unit, i amb Klook, la start up de reserves d’activitats turístiques que ofereix més de 100.000 activitats a més de 270 destinacions d’arreu del món. Segons Chacón “estem treballant perquè Catalunya sigui una de les tres millors destinacions de la mediterrània amb capacitat suficient per mantenir la competitivitat i per afrontar els nous reptes, per això estem fent seguiment dels comportaments de la demanda i monitoritzant mercats com el del Regne Unit”.

En el marc de la fira, l’ACT ha organitzat també el tradicional còctel-sopar adreçat al sector turístic britànic i català, una oportunitat per fomentar les relacions entre el públic professional assistent i també per mostrar el millor de la cuina catalana al mercat del Regne Unit. La gastronomia és un dels punts forts de Catalunya i en aquesta edició els xefs  Vicent Guimerà, del restaurant l’Antic Molí (1 Estrella Michelin), Jeroni Castell, del restaurant Les Moles (1 Estrella Michelin) i Albert Guzman, del Col·lectiu de Cuina La Ràpita (Delta de l’Ebre), han portat una mostra representativa de la cuina de les Terres de l’Ebre.

Contactes amb operadors turístics britànics

Durant l’any 2019, dos fenòmens han condicionat la dinàmica del mercat emissor del Regne Unit.

Per una banda, en ple procés per redefinir la seva relació amb la Unió Europea, s’estan generant una sèrie d’incògnites en el sector turístic que es tractaran aquests dies amb els operadors britànics. L’impacte del Brèxit, previst com a màxim pel gener de 2020, s’està monitoritzant des de la Direcció General de Turisme i l’Agència Catalana de Turisme, a través de la seva oficina de promoció turística a Londres. El passat mes de febrer, es va activar un seguiment estret i acurat per tal de recopilar informació sobre la situació del Brèxit. Aquest seguiment de l’activitat, s’ha materialitzat en l’elaboració d’informes periòdics a fi que les empreses del sector turístic disposin d’una eina per respondre als reptes que es poden presentar i puguin convertir-se també en una oportunitat per al sector. 

D’altra banda, des del Govern es va activar un pla de seguiment el passat mes de setembre per l'afectació de la fallida de Thomas Cook Group sobre el sector turístic català. La Generalitat està treballant per defensar al màxim els interessos de les empreses catalanes i l’economia del país, amb especial focus en l’hostaleria i la restauració de Costa Daurada, Costa de Barcelona i Costa Brava.

El mercat emissor del Regne Unit

Referent a les xifres, l’any 2019 manté l’alentiment de l’exercici anterior referent al volum d’arribades però, per contra, la despesa generada a Catalunya es segueix incrementant un any més. Aquest alentiment no es produeix singularment a Catalunya i l’emissor britànic és un dels mercats que segueix aquesta tònica. Fins el mes de setembre de 2019, van arribar a Catalunya més d’1,6 milions de turistes britànics, un 2,5% menys respecte el mateix període de 2018. Segueix representant, però, amb un 10,8% del total, el segon mercat emissor de turistes estrangers cap al nostre territori.

La despesa total, en els primers nou mesos de l’any, supera els 1.660 milions d’euros, un 3,7% més que en el mateix període de 2018. Una despesa que ha anat creixent els últims anys i que representa un 9,5% de la despesa total que realitza el turisme internacional a Catalunya, sent el tercer mercat en volum de despesa després de França i dels Estats Units.

Cal destacar que augmenten la despesa mitjana per turista, que se situa en els 980 euros, un 6,3% més respecte l’any anterior, i la despesa mitjana diària, que és de més de 175 euros, un 11% més.

Coexpositors que acompanyen l’Agència Catalana de Turisme

  • Acave
  • Across Spain DMC
  • Aqua Hotel
  • Barcelona Guide Bureau
  • Barcelonart of Travel
  • BedtoYou
  • Boutique Hotels Barcelona i Costa Brava
  • Casa de les Punxes
  • Cellers Família Torres
  • Circuit de Barcelona-Catalunya
  • Compareme
  • Derby Hotels Collection
  • Diputació de Barcelona
  • Evenia Travel Sevices
  • H·Top Hotels
  • HCC Hotels
  • Hotel Fira Congress
  • Hotel Termes de Montbrio
  • Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona – Costa Daurada
  • Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona – Terres de l’Ebre
  • Patronat Turisme Costa Brava Girona
  • PortAventura World
  • Sagalés Coach Hire Services
  • Shôko Barcelona
  • Sport and Leisure Barcelona
  • Toptourisme
  • Turisme de Barcelona
  • Viajes Olympia
  • Viatges Perla Tours

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

 

 

3  

Imatges

La consellera  Àngels Chacón en l'estand de Catalunya a a la World Travel Market a Londres.

La consellera Àngels Chacón en l'estand de Catalunya a a la World Travel Market a Londres. 3697

La consellera en l'estand de Catalunya a la World Travel Market a Londres.

La consellera en l'estand de Catalunya a la World Travel Market a Londres. 2814

La consellera Chacón en la visita a l'estand de Catalunya a la World Travel Market a Londres.

La consellera Chacón en la visita a l'estand de Catalunya a la World Travel Market a Londres. 588

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia