Taules de bones pràctiques educatives i de gestió
Després del lliurament dels diplomes, que han comptat amb el parlament del director de l’Institut Caparrella de Lleida, Emili Grau, el director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Joan-Lluís Espinós, ha parlat sobre els Reptes de l’FP i els ensenyaments de règim especial que hi ha actualment. Seguidament, el doctor en filosofia i catedràtic de la Universitat Ramon Llull, titular de la càtedra “Futuro del Trabajo” de ESADE Business School, Simon Dolan, ha exposat La gestió del talent a les organitzacions.
Durant el Work-cafè s’han organitzat de manera simultània 60 taules per debatre sobre bones pràctiques educatives i de gestió. També han intervingut a la jornada el sub-director general de Programes i Projectes, José A. Andrés Villena, qui ha parlat sobre El model e2cat 2020, i la nova Eina d’autoavaluació APLEC (autoavaluació per l’excel·lència de centre) i la doctora en pedagogia i investigadora de la Facultat d’Educació i coordinadora del màster de psicopedagogia de la Universitat de Barcelona, Amèlia Tey, qui ha tractat sobre La gestió del talent a l’aula: La detecció i desenvolupament del talent en l’alumnat. Joan-Lluís Espinós ha dut a terme la cloenda.
Durant tota la jornada han col·laborat l’alumnat i professorat de diferents centres, l’Institut Cavall Bernat, de Terrassa, l’Institut Mare de Déu de la Mercè, de Barcelona, l’Institut Caparrella, de Lleida i l’Institut Escola Artístic Oriol Martorell, de Barcelona.
Programa de Qualitat i Millora Contínua
L’objectiu del Departament d'Educació, a través de la jornada i del Programa de Qualitat i Millora Contínua (PQiMC), és afavorir la implementació de millores en la gestió, eficaces i eficients, que ajudin els centres a l’obtenció de resultats excel·lents en tots els seus processos, especialment els d’ensenyament i aprenentatge.
El PQiMC ofereix un conjunt d’accions orientades a guiar, formar, reflexionar i implementar sistemes de gestió efectius als centres. El programa es fonamenta en el treball a través de xarxes de centres, organitzades per nivells de desenvolupament del seu sistema de gestió, acompanyats per un/a coordinador/a, treballant en equip, compartint aprenentatges i afavorint l'intercanvi d'experiències entre els centres que en formen part.
7 de novembre de 2019