- Els consellers, que acompanyen una delegació empresarial del Port de Barcelona, viatgen al Japó per impulsar les oportunitats de negoci de les empreses catalanes en aquest país, fomentar les inversions japoneses a Catalunya i reforçar els vincles logístics.
- La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, es reunirà amb empreses japoneses dels sectors de l’automoció, els videojocs, la química, les ciències de la vida i el turisme.
- De la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, visitarà Tokyo Station i es reunirà amb empreses del sector aeronàutic i d’energies renovables.
- Les exportacions catalanes al Japó s’han triplicat en els darrers deu anys fins assolir els 849 milions d’euros el 2018.
De fet, els consellers Calvet i Chacón acompanyen una delegació empresarial del Port de Barcelona que compta amb la participació d’una quinzena d’empreses del sector logístic i portuari. Al viatge empresarial també hi participen la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, la directora general d’Indústria, Matilde Villarroya, i la directora de l’oficina d’ACCIÓ a Tòquio, Yuko Kijimoto.
L’agenda de la delegació de la Generalitat contempla diverses visites i reunions de treball amb empreses a Kyoto, Tòquio i Yokohama amb representants públics i empreses dels sectors de l’automoció, els videojocs, la química, les ciències de la vida, el turisme, aeronàutic i d’energies renovables. Els titulars de Territori i Sostenibilitat i d’Empresa i Coneixement també visitaran el Port de Yokohama, el primer port comercial del país, i mantindran una trobada amb representants de l’Ajuntament d’aquesta localitat. Igualment, a Tòquio, Calvet i Chacón participaran a l’acte ‘Japan-Catalonia: New business opportunities’ que comptarà amb la presència de més de cent empreses i associacions japoneses per fomentar les relacions comercials amb Catalunya i visitaran el Casal Català a Tòquio.
Les relacions comercials entre Catalunya i el Japó
Amb una població de 126 milions de persones, el Japó és una de les principals economies a escala mundial i un dels principals socis comercials de Catalunya fora de la Unió Europea. Un escenari que es pot veure impulsat amb l’entrada en vigor el passat mes de febrer de l’Acord d’Associació Econòmica UE-Japó, que suposa la creació de la zona de lliure comerç més gran del món.
Les exportacions catalanes al Japó s’han triplicat en els darrers deu anys fins assolir els 849 milions d’euros el 2018, la xifra més alta de la sèrie històrica i que representa el 33,6% del total de vendes de l’Estat espanyol en aquest país. Principalment, s’exporten vehicles (28,9%), carn de porc (25,8%) i productes orgànics (7,1%). Actualment 2.629 empreses catalanes exporten al Japó, 1.000 de les quals ho fan de forma regular, és a dir, els darrers quatre anys de manera consecutiva.
Precisament, amb l’objectiu d’impulsar les relacions comercials entre Catalunya i el Japó, la Generalitat va obrir una oficina d’ACCIÓ a Tòquio l’any 1988. Va ser una de les primeres Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions obertes a l’estranger, conjuntament amb les de Nova York, San Francisco, Hong Kong i Milà.
Promoció de Catalunya com a destinació turística
La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, presentarà la campanya de promoció turística “Legends of Catalonia”, el joc de realitat virtual creat per l’Agència Catalana de Turisme, al restaurant Sant Pau a Tòquio. Serà el tret de sortida d’una sèrie d’accions de l’Agència Catalana de Turisme per promocionar Catalunya al Japó, principal mercat asiàtic emissor de viatgers cap a Catalunya, ja que prop de 300.000 turistes japonesos visiten cada any Catalunya, amb una despesa mitjana, per turista i dia, tres vegades més gran que la mitjana internacional (472€/dia).