- La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, promociona Catalunya com a destinació turística al Japó amb la presentació del joc de realitat virtual “Legends of Catalonia” i el tret de sortida de la campanya de l’Agència Catalana de Turisme al país nipó.
- “Legends of Catalonia” ha guanyat un premi internacional en la categoria “Most Innovative Use of Technology Within a Destination” en el marc de la fira World Travel Market, celebrada recentment a Londres.
- El Japó és el país d'Àsia-Pacífic amb major emissió de turistes cap a Catalunya; prop de 300.000 turistes japonesos visiten cada any Catalunya i realitzen una despesa total de quasi 523 milions d’euros, amb una despesa diària per turista de 472€.
La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha presentat avui, al restaurant Sant Pau a Tòquio, la campanya de promoció turística “Legends of Catalonia”, acompanyada pel director de l’Oficina de Promoció de l’Àsia Pacífic de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Miró. A l’acte hi han assistit 25 periodistes de Tòquio, interessats per la proposta turística de Catalunya i per conèixer també les darreres dades d’un mercat estratègic i prioritari pel Govern de Catalunya. Segons Chacón, “el potencial de creixement del turisme japonès a Catalunya és extraordinari, ja que es preveu un creixement del 30%”.
En el marc d’un viatge institucional al país nipó, Chacón ha explicat que “aquest mes de novembre s’iniciarà una campanya de promoció de la destinació catalana al Japó entorn el joc de realitat virtual “Legends of Catalonia”, el primer joc de realitat virtual dissenyat per promocionar una destinació turística. Protagonitzat per l’excapità del FC Barcelona, Carles Puyol; l’alpinista Edurne Pasaban; i els cuiners germans Roca, el videojoc té una durada de 50 minuts i a partir d’ara està disponible en quatre idiomes: català, castellà, anglès i japonès.
Recentment, el videojoc de l’Agència Catalana de Turisme ha guanyat el premi “Silver” a la categoria “Most Innovative Use of Technology Within a Destination” en el marc de la fira internacional World Travel Market celebrada a Londres, on va participar la consellera Chacón.
Un mercat estratègic, el turisme que volem
L’Agència Catalana de Turisme ha decidit apostar pel Japó ja que és el principal mercat asiàtic emissor de viatgers cap a Catalunya. El mercat japonès té una població de 126 milions de persones, de les quals 19 milions van sortir del seu país l’any 2018. Això ha representat per a Catalunya l’arribada de gairebé 300.000 turistes provinents del Japó amb una despesa mitjana, per turista i dia, tres vegades superior a la mitjana internacional (472€/dia).
Adjuntem Infografia
Aquesta campanya, per tant, ha de servir per promocionar Catalunya en un mercat madur i consolidat pel que fa a l’emissió de turistes internacionals, i que representa un mercat de futur per al nostre país gràcies a les seves característiques. Chacón ha explicat que “entre els motius principals que estimulen a visitar Catalunya als japonesos hi ha l'art, la cultura, la gastronomia i els paisatges naturals. El turista japonès combina a la perfecció els objectius del nou Pla Estratègic de Turisme: contribueix a la diversificació, la desestacionalització i a agumentar la despesa diària”.
Les noves tecnologies com a eina de promoció
La campanya de promoció de Catalunya, que s’allargarà fins a finals de desembre, s’ha estructurat en una sèrie d’accions que tenen com a objectiu promoure el joc i la destinació catalana. Les accions de promoció turística aniran dirigides a un públic japonès jove, usuari de les noves tecnologies i que no passa tant sovint per la intermediació de les seves vacances quan es desplaça de viatge cap a Europa.
Per una banda, es realitzarà publicitat impresa a capçaleres de referència del país com ara Asahi Shinbun i la revista del New York Time-T Japan Magazine. En l’àmbit digital, es publicitarà la campanya a Travel.jp, el meta-cercador de viatges i web de referència en la temàtica de viatges al Japó, i a LINE Travel, la principal aplicació de missatgeria que s’utilitza en aquest país, a l’estil de WhatsApp. La campanya també es difondrà través de YouTube. D’altra banda, s’ha fet una versió en japonès de la landing page de “Legends of Catalonia” creada especialment pel públic japonès i s’ha creat una microsite del Catalunya Experience també en japonès amb informació d’interès sobre Catalunya.
Totes aquestes accions complementen l’estratègia de l’Agència Catalana de Turisme iniciada aquest juliol quan la Generalitat i el FC Barcelona van llançar una campanya de promoció de Catalunya a Japó amb diferents jugadors i el drac de Sant Jordi com a protagonistes, aprofitant la gira de pretemporada.
Entre aquestes, destaca la realització de diferents reptes a través de l’aplicació “Legendary Barça Fans” i la distribució digital d’un còmic a l’estil manga amb Lionel Messi, Luis Suárez, Gerard Piqué, Marc-André Ter Stegen, Sergio Roberto i el drac de Sant Jordi com a protagonistes. Aquesta acció va suposar més de 200.000 descàrregues del manga en japonès.
Més informació a https://bit.ly/33ix4Zn
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @coneixementcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat
1