· Es vol potenciar l’esport com a valor diferenciador de la marca Catalunya posant en relleu valors com ara la igualtat, la inclusió i els hàbits de vida saludables
· Catalunya té una gran tradició esportiva i disposa d’instal·lacions de primer nivell que són un referent internacional.
La Generalitat vol posicionar Catalunya com a referent turístic esportiu a nivell internacional. La qualitat de l’oferta turística i les excel·lents instal·lacions esportives que té, sumades a les seves característiques climàtiques i naturals, fan que sigui una destinació ideal per a la pràctica de diferents esports. Conscients de tot aquest potencial, des de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Coneixement, s’ha decidit proclamar el 2020, com a l’Any del Turisme Esportiu.
Més de 300 persones s’han aplegat a les instal·lacions de l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC), a Barcelona, per conèixer les accions més destacades de la cinquantena d’activitats que es duran a terme per potenciar el turisme esportiu durant l’any vinent. L’acte ha comptat amb la participació del director general de Turisme, Octavi Bono, el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, i el director del Consell Català de l'Esport, Antoni Reig.
Durant l’acte de presentació, el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, ha anunciat que, conjuntament amb l’Organització Mundial del Turisme (OMT), es realitzarà un Congrés Mundial de Turisme Esportiu a Lloret de Mar els dies 28 i 29 de maig de 2020. Aquest congrés, permetrà esdevenir el punt de trobada i de referència de la indústria del turisme esportiu a nivell mundial, i reflexionar i debatre sobre la situació d’aquest sector i les seves necessitats d’actuació.
Aquesta serà una de les principals actuacions que es duran a terme per continuar posicionant Catalunya com a destinació esportiva de referència, tal com es ve fent en els últims anys. De fet, l’any 2017 Catalunya va rebre el premi a millor destinació turística esportiva del món al Global Sport Tourism Summit en el marc de la fira internacional World Travel Market de Londres. En aquest sentit, David Font ha destacat que “s’ha apostat per l’any 2020 com a any del turisme esportiu no només perquè serà any olímpic amb els jocs de Tòquio, sinó perquè serà l’any en què la candidatura olímpica Pirineus-Barcelona seguirà agafant forma i força per ser el país organitzador al 2030”. A més, ha dit Font, “els territoris catalans estan apostant pel turisme esportiu amb iniciatives de promoció conjuntes amb el sector privat a totes les demarcacions i s’ha d’aprofitar que la demanda internacional d’aquest tipus de turisme no para de créixer any rere any”.
La trobada d’avui també ha servit per presentar un nou vídeo per a la promoció turística de Catalunya protagonitzat per Ricky Rubio. L’acció forma part del projecte Advisors de l’Agència Catalana de Turisme, en marxa des del 2015, que ja compta amb la col·laboració d’altres personatges de ressò internacional com Gerard Piqué, Carles Puyol, Vanessa Lorenzo, Kilian Jornet, els germans Roca i Benedetta Tagliabue.
Més de cinquanta accions per potenciar el turisme esportiu
Les accions programades per a l’Any del Turisme Esportiu aniran destinades tant al públic professional com al final, i comptaran amb un pressupost de quasi 2 milions d’euros. Moltes d’aquestes accions es realitzaran conjuntament amb els patronats de turisme de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, a més de Turisme de Barcelona.
L’esport adaptat i el femení tindran un protagonisme destacat. Es realitzarà un viatge amb prescriptors de l’esquí adaptat a la Molina i, l’entrenadora personal i triatleta Isabel del Barrio i la ciclista Sandra Jordà col·laboraran amb l’Agència Catalana de Turisme per donar a conèixer les possibilitats que ofereix Catalunya en les modalitats esportives que practiquen.
Durant l’Any del Turisme Esportiu també es participarà en esdeveniments esportius de renom, entre altres el Vansbrosimningen (natació en aigües obertes) i el Prudential UK (ciclisme) i, es col·laborarà amb federacions esportives internacionals de països prioritaris, com és el cas de la Federació Francesa de Triatló, la Federació Francesa de Ciclisme o la Federació Belga de Triatló. La realització de visites comercials i accions directes B2B, l’organització de benchmarks, fam trips i jornades de coneixement de mercats internacionals, seran altres de les activitats que es duran a terme.
Totes aquestes accions tenen com a objectiu ajudar a empreses i destinacions esportives catalanes a crear productes de turisme esportiu que contribueixin a desestacionalitzar l’oferta turística catalana i a fomentar una major distribució territorial de l’activitat turística. D’altra banda, es pretén promocionar la comercialització d’estades d’entrenament i esdeveniments esportius i, maximitzar sinèrgies entre el sector esportiu i el turisme per aprofitar i revertir part dels beneficis del turisme al teixit esportiu català.
El director general de Turisme, Octavi Bono, ha explicat que amb aquest any temàtic, “Catalunya tindrà una posició de lideratge en turisme esportiu gràcies a les accions comercials que s’hauran fet, haurem permès reforçar les iniciatives empresarials i públiques i sortirem millor posicionats en la candidatura olímpica Pirineus-Barcelona 2030”. Bono ha afegit que “finalitzarem el 2020 amb més coneixement sobre les tendències mundials del turisme esportiu”.
Ona Carbonell, protagonista de la campanya de publicitat
Per promocionar l’any del Turisme Esportiu 2020, des de l’Agència Catalana de Turisme s’està preparant una campanya de publicitat especial que ha comptat amb la participació de la medallista catalana en natació sincronitzada Ona Carbonell i, influencers del món de l’esport i el lifestyle d’Alemanya, Holanda, França i el Regne Unit. Aquí podeu veure el vídeo explicatiu de la campanya: https://youtu.be/ew-sOJHekDw
L’objectiu de la campanya és projectar Catalunya a partir dels valors de l’esport com ara la igualtat, la inclusió i accessibilitat, la innovació i els hàbits de vida saludables. Es tracta d’una campanya digital innovadora i microsegmentada amb continguts personalitzats i que tindrà com a mercats prioritaris Alemanya, Benelux, Regne Unit i França.
Marca de turisme esportiu, reconeixement de destinacions i empreses especialitzades
Catalunya té una gran tradició esportiva i disposa d’instal·lacions de primer nivell que són un referent internacional. Un clima excel·lent permet dur a terme activitats esportives a l’aire lliure durant tot l’any, i la situació geogràfica fa possible practicar tota mena d’esports, des dels nàutics fins als d’alta muntanya.
L’Agència Catalana de Turisme compta, des de l’any 2003, amb la marca de turisme esportiu que reconeix aquelles destinacions i empreses especialitzades que es distingeixen per oferir uns recursos i serveis d’alta qualitat que fan possible rebre un turisme amb inquietuds esportives. Actualment, són 11 els municipis certificats amb aquesta marca (Amposta, Calella, Cambrils, Castelldefels, Girona, l’Ametlla de Mar, l’Hospitalet de Llobregat, Lloret de Mar, Salou, Santa Susanna i Sort). A més dels municipis certificats, la marca també pot incloure equipaments esportius, agències de viatges especialitzades, allotjaments especialitzats i altres empreses de serveis especialitzades. L’Any del Turisme Esportiu pretén amplificar l’acció promocional que es fa a través d’aquesta marca.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @coneixementcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat