- La proposta de l’Agència Catalana de Turisme ha estat escollida per ser cofinançada al 90% mitjançant el programa de cooperació transfronterera de la conca Mediterrània de la ENI CBC Med 2014-2020
- El projecte està adreçat a empreses dinamitzadores dels territoris que tinguin capacitat per crear productes Slow Tourism, i a start-ups locals i emprenedors que puguin desenvolupar solucions en el marc de les TIC per integrar-les en els nous productes Med Pearls
Aquest dimarts s’ha dut a terme la jornada inaugural del projecte europeu Med Pearls (Perles del Mediterrani), on Catalunya ha actuat com a amfitriona arrel que aquesta proposta de cooperació transfronterera de l’Agència Catalana de Turisme(ACT), del Departament d’Empresa i Coneixement, fos escollida per rebre aquest cofinançament. Els socis europeus que acompanyen l’ACT en aquest projecte són The Confederation of Egyptian European Business Associations (Egipte), Alexandria Chamber (Egipte), The Municipality of Thessaloniki (Grècia), Discovery Travel & Tourism LLC (Jordània), APS Mediterranean Pearls (Itàlia), The Palestine information & Communications Technology Incubator (Palestina), i The Palestine Wildlife Society (Palestina).
El projecte Med Pearls forma part de la de la convocatòria ENI CBC MEDITERRANEAN - SEA BASIN PROGRAMME de la Comissió Europea i té com objectiu la creació de 26 experiències turístiques -les 26 perles del Mediterrani que donen nom al projecte- en 13 àrees pilot dels països que hi participen. Aquestes experiències tenen com a finalitat posicionar internacionalment la Mediterrània com a destinació de qualitat i excel·lència per a l’Slow Tourism, a partir de la cooperació públicoprivada i ajudant a créixer aquests territoris que turísticament encara no estant tant desenvolupats.
Cal destacar el Med Pearls com una iniciativa que busca el creixement i on els agents locals adoptin un rol actiu en el co-disseny del producte i en l’experiència turística, beneficiant-se també d’accions formatives. La seva implicació assegura l’autenticitat i genuïnitat del producte alhora que contribueix a fomentar la interacció entre el local i el visitant generant un enriquiment mutu i un èxit en la consolidació del producte.
En aquest sentit, les experiències pilot que formen part d’aquest projecte es desenvoluparan sota els mateixos criteris de qualitat i han de basar-se i impulsar l’Slow Tourism, una tipologia de turisme responsable i sostenible que posa èmfasi en promoure i involucrar les economies locals per tal de donar a conèixer experiències turístiques culturals i naturals, tot respectant els llocs visitats.
La jornada inaugural, que s’ha dut a terme avui al recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona, ha comptat amb la presència duna quinzena de ponents entre els quals diferents experts i especialistes del sector acompanyats d’un centenar d’assistents. Al llarg de la jornada s’han tractat temes com la innovació en Slow Tourism, com establir sinergies amb les experiències locals i com treballar conjuntament altres iniciatives d’àmbit europeu.
En relació amb aquest projecte europeu, el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, ha declarat que “sense dubte, el projecte Med Pearls aportarà un gran valor afegit en la consecució dels objectius establerts en el Pla estratègic i el Pla de Marketing turístic” donat que “el producte Slow Tourism ens permet treballar en profunditat les 4Ds : Desestacionalització, Despesa, Desconcentració, Diversitat en categories d’interès com poden ser turisme actiu, natura, cultura i gastronomia entre d’altres. També ens permet treballar la mobilitat i connectivitat en les zones rurals, així com tractar l’accessibilitat.”
L’Anoia, Les Garrigues i Ribera d’Ebre, les zones escollides per a la prova pilot a Catalunya
El projecte Med Pearls estableix que les experiències s’hauran de desenvolupar en zones de baixa densitat turística però amb molt de potencial. Sota aquests criteris, l’Agència Catalana de Turisme ha escollit les zones de l’Anoia (en col·laboració amb la Diputació de Barcelona), Les Garrigues (en col·laboració amb la Diputació de Lleida) i la Ribera d’Ebre (en col·laboració amb el Patronat de Turisme de Terres de l’Ebre), per impulsar les tres experiències catalanes que formaran part del projecte.
Les empreses catalanes que formin part d’aquesta prova pilot rebran formació en creació de producte turístic; podran realitzar viatges de benchmarking amb les altres experiències que formen part del projecte; rebran assessorament tecnològic; participaran en fires, workshops i altres activitats de promoció turística; i entraran a formar part d’un programa de cross selling amb la resta de socis, adreçat a tercers mercats com els Països Nòrdics, Estats Units i Canadà, Rússia i Àsia.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @coneixementcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat