El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha lliurat avui el Premi Medi Ambient 2019 i el Premi Escoles Verdes 2019, en un acte celebrat a la Universitat de Girona. S’ha organitzat coincidint amb la commemoració dels 25 anys del seu grau de ciències ambientals, que va convertir aquest centre docent en un dels primers a apostar per aquesta titulació.
Durant l’acte, Calvet ha destacat que “aquests premis ajuden a difondre la feina feta, conscienciar i seguir treballant”. Ha dit als premiats que “la vostra feina marca el full de ruta del futur, perquè hem de tenir molt clar que hem de treballar per nosaltres, però sobretot per als nostres fills i filles”. “O tenim els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) al cap o no ens en sortirem”, ha subratllat.
El conseller ha destacat la creixent sensibilització de la societat i ha tingut paraules de reconeixement cap als moviments juvenils. Pel que fa a les polítiques ambientals, ha posat com a exemple els plans directors urbanístics de revisió de sòls no sostenibles del Govern, o l’Estratègia del patrimoni natural i la biodiversitat de Catalunya, i ha dit que “necessiten continuïtat i compromís, i que siguin polítiques transversals que s’implementin a tot el Govern”.
La Generalitat atorga cada any aquests dos premis en tres modalitats diferents. En el cas del Premi Medi Ambient, que va crear el 1993, distingeix persones físiques i jurídiques en l’àmbit de la conservació del medi ambient, amb l’objectiu de reconèixer públicament projectes de recerca, desenvolupament i innovació, així com la millor iniciativa de protecció i millora del medi ambient en una temàtica concreta, que aquest any ha estat la conservació de la biodiversitat vegetal. Així mateix, inclou la modalitat de trajectòria de persones o institucions que han impulsat actuacions de conservació i millora del medi ambient.
Pel que fa al Premi Escoles Verdes, la Generalitat destaca centres educatius per la seva trajectòria de millora continuada en el procés d'ambientalització integral i en la seva implicació en la millora del seu entorn. També actuacions singulars de millora ambiental liderades per escoles verdes, i el treball en xarxa conjuntament amb altres agents del territori.