El director executiu de l'ACT, Patrick Torrent, durant la seva intervenció
·     L’Agència Catalana de Turisme organitza el SomCultura Tour, una de les accions de promoció més importants de l’Any del Turisme Cultural

·     En els últims 12 mesos, més de 740.000 turistes holandesos han visitat Catalunya, generant una despesa de 752,7 milions d’euros


·     Durant dos anys s’han fet accions al voltant del turisme cultural a diferents països amb una inversió
al voltant dels cinc milions d’euros

En el marc de l’Any del Turisme Cultural, la Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, ha presentat a Amsterdam el llegat cultural de Catalunya amb la celebració del SomCultura Tour.  

Davant de prop de 80 operadors i organitzacions del sector turístic, mitjans de comunicació i influenciadors holandesos, el director executiu de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent, ha assegurat que “amb aquesta acció, una de les més potents que es realitzen en el marc d’aquest any temàtic, es vol donar a conèixer de manera immersiva el patrimoni cultural i gastronòmic de Catalunya a diferents mercats emissors per posicionar el nostre país com una destinació turística de qualitat”.

Durant els últims 12 mesos (octubre 2018-setembre2019), més de 740.000 turistes holandesos han visitat Catalunya, generant una despesa de 752,7 milions d’euros. Catalunya continua com a primera destinació dels holandesos a l’Estat espanyol. Els principals motius a l’hora d’escollir Catalunya són poder gaudir d’un clima suau i assolellat, els city trips, amb Barcelona com a principal atracció, i la cultura catalana, amb la visita de pobles, ciutats, monuments i llocs d’interès cultural.

El perfil del turista holandès que viatja a Catalunya fa una estada mitjana de 7 dies i una despesa mitjana per sobre dels 1.000€, una de les més elevades entre els mercats emissors europeus. El tipus d’allotjament més utilitzat és l’hotel (36%), però el format càmping és igualment important (32%) seguit dels apartaments i cases de lloguer (16%). Les bones connexions aèries entre els aeroports dels Països Baixos i els de Catalunya expliquen que els desplaçaments es facin majoritàriament en avió (51%), tot i que molts holandesos els fan en cotxe (38%).

L’Agència Catalana de Turisme disposa d’una Oficina de Promoció Turística a Brussel·les des de l’any 1997 que s’encarrega de promocionar la destinació turística catalana als mercats de Bèlgica, Països Baixos i Luxemburg.

SomCultura Tour, promoció internacional de la cultura catalana

Els assistents al SomCultura Tour es trobaran el parc d’atraccions virtuals Catalonialand, on seran “transportats” a la nostra destinació per descobrir l’oferta cultural i d’oci catalana a través de diferents atraccions que els faran viure experiències interactives i de realitat virtual: jugar un partit de futbol al Camp Nou, fer la seva pròpia obra d’art viatjant a un museu català, endinsar-se en l’univers de Legends of Catalonia per fer front al drac mil·lenari de la mà de PlayStation, i fer un tastet de les pel·lícules al Festival de Sitges.

Durant la presentació, també es projectarà el vídeo “La Ruta de l’Atzar” amb el qual l’Agència Catalana de Turisme ha estat promocionant l’Any del Turisme Cultural. Aquest vídeo ha rebut nombrosos guardons internacionals, entre ells, el de Millor film turístic del món.

L’any 2018, el SomCultura Tour va fer parada a Washington, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona; Hamburg, juntament amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida; París, amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona; i Sidney, amb la participació del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Enguany, a més de Hong Kong, l’acció s’ha dut a terme a Valparaíso, amb Turisme de Barcelona, i a Londres.

Dos anys promocionant el turisme cultural

El SomCultura Tour Amsterdam és una de les darreres accions del doble Any del Turisme Cultural. Durant aquests dos anys, l’Agència Catalana de Turisme ha invertit uns cinc milions d’euros amb campanyes de publicitat de turisme cultural com la de La Ruta de l’Atzar o el Legends of Catalonia. També ha realitzat accions promocionals a vuit països europeus i a sis mercats llunyans, centrant els seus esforços en mercats com els Estats Units, amb importants campanyes en plataformes com Smithsonian o Time Out.

L’Any del Turisme Cultural ha comptat amb nombrosos tallers d’intercanvi comercial i presentacions com el Buy Catalunya, així com viatges de premsa i familiarització, accions a xarxes socials i esdeveniments especials com els vinculats a la campanya d’internacionalització de Sant Jordi o la celebració del centenari de la salvaguarda de les pintures romàniques dels Pirineus.

Més informació en aquest enllaç.

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

 

2  

Imatges

Presentació, el 2018, de l'Any del Turisme Cultural

Presentació, el 2018, de l'Any del Turisme Cultural 1900

El director executiu de l'ACT, Patrick Torrent, durant la seva intervenció

El director executiu de l'ACT, Patrick Torrent, durant la seva intervenció 3014