Es tracta d’una campanya de gran abast adreçada a tota la ciutadania, però que busca interpel·lar més directament el públic urbà, ja que és el que està més allunyat del món rural
La campanya, que es difondrà per televisió, ràdio, premsa escrita, xarxes socials i anuncis a l’exterior, estarà protagonitzada per gent del sector
La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, acompanyada del director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol, ha presentat avui a Lleida una campanya de publicitat institucional adreçada a tota la ciutadania de Catalunya per conscienciar-los sobre la importància del sector primari en el si de l’economia i sobre la qualitat dels productes agroalimentaris produïts a Catalunya.
Durant la presentació, la consellera Jordà ha posat de manifest la importància de “millorar la percepció i el coneixement que es té sobre aquest sector”. “L’objectiu principal de la campanya és que el conjunt dels catalans coneguin i valorin la feina i l’aportació que fan pagesos, ramaders i pescadors en el si de l’economia del país i en l’alimentació de les persones”, ha dit.
“Volem explicar a tota la ciutadania, però sobretot a la que es concentra en els nuclis urbans, que entre un ciutadà i un bistec hi ha un ramader, entre un ciutadà i un calamar hi ha un pescador. Cal tornar a re-connectar el món rural amb el món urbà. S’ha de difondre que aquests dos mons no estan separats, aïllats, sinó, ben al contrari, formen part del mateix sistema, del mateix projecte de societat i de país”, ha afirmat Jordà.
Es tracta d’una campanya de gran abast adreçada a tots els ciutadans i les ciutadanes de Catalunya, però que vol interpel·lar més directament el públic urbà, ja que és el que està més allunyat del món rural. Es difondrà a partir d'avui i durant aquestes fetes de Nadal mitjançant canals de televisió amb abast arreu del territori i cadenes i grups de televisió local, i també ràdios, diaris, xarxes socials i anuncis a l’exterior.
Per rodar l’espot i per a la imatge gràfica de la campanya, hi han participat personatges reals, gent del sector, com la Glòria Juanals, una pagesa de Calonge (Baix Empordà) o la Cristina Pedret, ramadera de Móra d’Ebre (Ribera d’Ebre), totes dues integrants de l’Associació de Dones del Món Rural; Pedret, a més, és membre de l’Associació de Ramaders de Cabrum de Catalunya (ARCC). El pescador és en Josep Antoni Cruz, de Palamós (Baix Empordà).
A part de l’anunci general, en suport gràfic, l’anunci també s’ha adaptat per poder tractar tres temes d’interès per al Departament: Peix de Llotja, segell de proximitat, i distintius de qualitat Indicació Geogràfica Protegida (IGP) i Denominació d’Origen Protegida (DOP).
Podeu descarregar-vos el material de la campanya en el següent enllaç: https://we.tl/t-nl4kqtSF0T
Els productes locals i la cohesió territorial, a debat
Aquesta campanya s’emmarca en el gran debat de país que s’ha obert en el Consell Català de l’Alimentació per posar en valor els aliments produïts a Catalunya i la importància de garantir l’accés a una alimentació sana, segura i de qualitat, i també la cohesió territorial, que ha de permetre desenvolupar el Pacte Nacional per la Política Alimentària de Catalunya.
El Consell Català de l’Alimentació, que es va posar en marxa el passat mes de juny, ha de ser un fòrum d’anàlisi, debat i proposta sobre les qüestions relacionades amb les polítiques agroalimentàries: els reptes socials, ambientals, empresarials i tecnològics.
També amb la voluntat d’incidir especialment en la relació entre els consumidors i la gastronomia, el Departament treballa en la creació del Canal Aliments a la xarxa, amb l’objectiu que la ciutadania puguin informar-se sobre les tasques que desenvolupa el sector agroalimentari català i el desenvolupament del Pla de gastronomia de Catalunya, el qual ha de ser l’eina fonamental per definir el relat del sector agroalimentari català basat en tres eixos: productes, gastronomia i territori.
Així mateix, amb l’aprovació aquesta legislatura de la Llei d’espais agraris, s’ha fet un pas endavant per definir què són els espais agraris i identificar aquells que tenen un alt valor, amb l’objectiu de preservar-los, i, d’altra banda, posar en funcionament un mecanisme que permeti mobilitzar al màxim les terres, amb transparència i garanties, per tenir el màxim de superfície agrícola en condicions de producció i així avançar en la sobirania alimentària, garantir la gestió sostenible del medi i facilitar la incorporació de noves persones a l’activitat agrària per afavorir-ne el relleu generacional.
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agricultura.cat i twitter.com/agriculturacat.
1