Direcció General de Comunicació

Districte admiistraiu

L'Executiu crea la Gerència de Serveis Comuns de la primera fase del Districte Administratiu

query_builder   8 gener 2020 15:33

event_note Nota de premsa

L'Executiu crea la Gerència de Serveis Comuns de la primera fase del Districte Administratiu

  • Aquest ens crearà un model gerencial que centralitzarà els serveis comuns del complex d’oficines administratives

El Govern ha aprovat avui un decret que preveu la creació de la Gerència de Serveis Comuns del Districte Administratiu de la Marina del Port. Aquest ens crearà un model gerencial que centralitzarà els serveis comuns del complex d’oficines administratives, que reunirà en la primera fase els departaments de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda, de Polítiques Digitals i Administració Pública, de Justícia, i algunes unitats d’Empresa i Coneixement.

La Gerència de Serveis Comuns, adscrita al Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda, dirigirà l’organització i el funcionament de les instal·lacions, dissenyarà un catàleg de serveis comuns i coordinarà el sistema de consulta documental dels departaments que s’ubiquen a l’arxiu del complex. També realitzarà les tasques de supervisió econòmica i la seva pròpia execució pressupostària. 

Una part dels llocs de treball actuals que formen part de les unitats de serveis comuns dels departaments passaran a integrar-se a la unitat que ha de gestionar aquest complex administratiu. En principi, aquestes funcions dels serveis comuns són les que tenen un impacte directe en la ciutadania (atenció ciutadana i registre), o funcions pròpies d’organització i d’impacte intern (gestió documental i d’arxiu transversal, equipament, manteniment de l’edifici, vigilància, seguretat, formació i innovació transversal, projectes comuns, etc).

D’aquesta forma, els serveis comuns han de donar cobertura al funcionament de l’activitat i oferir el suport necessari per garantir el desenvolupament de l’activitat laboral i impulsar la millora dels serveis a la ciutadania i l’apropament d’aquests espais a l’entorn. En aquest sentit, la primera fase del Districte Administratiu preveu l’obertura d’una Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), que s’organitzarà segons el model corporatiu de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de facilitar les relacions entre la ciutadania i l’Administració.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia