• El cap de l'Executiu ha visitat la 57a Fira de l’Oli de Qualitat Verge Extra i les Garrigues
El president i l'alcalde, amb un dels olis guanyadors de la Fira. Autor: Rubén Moreno
El president i l'alcalde, amb un dels olis guanyadors de la Fira. Autor: Rubén Moreno

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha visitat aquest matí les Borges Blanques amb motiu de la 57a edició de la Fira de l’Oli de Qualitat Verge Extra i les Garrigues.

El cap de l’Executiu ha anunciat que “les Garrigues formarà part de la segona onada del programa País Viu”, una iniciativa impulsada pel Govern l’any passat amb l'objectiu de generar activitat i oportunitats arreu del territori, de la mà dels agents locals i empresarials. “Es tracta d’establir una nova manera de parlar amb el territori”, ha puntualitzat el president, “perquè és des de les comarques des d’on hem d’establir les prioritats del país”.

El president també ha volgut destacar la importància d’un esdeveniment com la Fira de l’Oli i ha remarcat que el fet que diversos membres del Govern hi hagin estat presents “demostra el compromís d’aquest Executiu de fer tot el que estigui a les nostres mans perquè la comarca i la indústria tirin endavant”.

En la seva estada a les Borges Blanques, el president també ha encapçalat el Dia de la Comarca, organitzat pel Consell Comarcal, que enguany ha reconegut la contribució en l’impuls dels desenvolupament econòmic de les Garrigues d’empreses de llarga trajectòria a la comarca. En concret, s’han distingit tres empresaris històrics garriguencs: Elias Guiu Merodo i Pere Mateus (fundadors de Tallers Guima) i Josep Solé Farran, propietari d’URGASA.

1  

Imatges

Visita a la Fira de l'Oli

Visita a la Fira de l'Oli 3948