El nou CAP ha quadruplicat el seu espai i va entrar en funcionament la setmana passada
El president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, acompanyat de l’alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, ha inaugurat el nou Centre d’Atenció Primària (CAP) Sud de la ciutat Aquest nou CAP va entrar en funcionalment fa una setmana i ha acollit els professionals que fins ara treballaven a la primera planta del CAP Sant Fèlix.
L’equipament sanitari s’ha concebut per atendre una població de fins a 18.500 persones i donarà servei als barris de Campoamor i Espronceda. L’espai disponible ha crescut molt significativament, ja que ha passat d’ocupar 400 m2 a una planta del CAP Sant Fèlix a un nou edifici amb una superfície d’uns 1.700m2 distribuïts en tres plantes. La inversió per a aquest nou equipament ha estat de 3.981.997,23 euros.
En aquest centre es troben els serveis de medicina general, pediatria, infermeria, atenció immediata i extraccions i els nous serveis d’odontologia i educació sanitària. També disposa d’espais que ocuparan el serveis socials municipals.
L’edifici està dividit entre les àrees assistencials i les funcionals. En l’àmbit assistencial, el CAP disposa de l’àrea de medicina general (consultes (6+6) i sala d'espera), pediatria (consultes (2+2) i sala d'espera), polivalent (consulta d'odontologia, consulta polivalent (4, de les quals una per ginecologia), sala de treball d'odontologia, consultes assistent social (3) i sala d'espera), atenció immediata i extraccions (recepció auxiliar, sala de consulta, sala de tractaments, boxs polivalents (4), sala de conservació de mostres, zona de presa de mostres, zones bruta i neta, i sala d'espera) i educació sanitària (aula d'educació sanitària, magatzem, sala d'espera, vestidors pels usuaris i lavabo). Pel que fa a les funcionals, l’edifici compta amb l’àrea d'entrada (vestíbul, recepció, arxiu, nucli de lavabos i local de neteja), l’administrativa (despatxos de coordinació (2), sala de treball administratiu i sala de reunions / biblioteca), de personal sanitari (sala de descans i vestidors (2), d’emmagatzematge i d'instal·lacions.
Pacte Sanitari de Ciutat
El CAP Sud forma part del Pacte Sanitari de Ciutat que l’Ajuntament de Sabadell i la Generalitat de Catalunya van signar l’any 2005 i que preveu la construcció de cincs nous CAP (Centre, Concòrdia, Sud, Gràcia i Can Llong- Castellarnau) i l’ampliació del CAP de Merinals. Hores d’ara ja s’han inaugurat els nous Centres d’Atenció Primària Centre, Concòrdia, Sud, i l’ampliació del CAP Merinals. El CAP Gràcia està en construcció i el de Can Llong-Castellarnau ja té el projecte executiu enllestit
Tant en el cas del CAP Sud, com Can Llong-Castellarnau i Merinals, l’Ajuntament ha assumit inicialment les obres per avançar els terminis de construcció dels equipaments. D’acord amb els convenis signats, l’import li serà retornat pel Servei Català de la Salut.



