Sala de premsa

event_note Nota de premsa

MODA

El dissenyador Juan Avellaneda tancarà aquest vespre la 25a edició de 080 Barcelona Fashion

Desfilada de Las Antonias
Desfilada de Las Antonias al 080 Barcelona Fashion
  • A les 21h, Juan Avellaneda presentarà #lessgrunge #moreglamour, una performance interactiva amb la que el dissenyador celebra els seus cinc anys com a firma i mostra les darreres propostes per a dona envoltat d’amics i personalitats del món de la moda
  • En el marc del 080 Capsules Day, el dissenyador Juanjo Villalba, la firma Lagaam de la influencer Inés Arroyo, Las Antonias i el dissenyador revelació Alled-Martínez han estat els altres protagonistes de la darrera jornada
  • Prop de 23.000 persones han assistit a aquesta edició del 080 Barcelona Fashion, entre professionals del sector, periodistes, compradors, estilistes, i públic assistent a les desfilades i visitants de l’Open Àrea. En el vessant comunicatiu, han seguit l’esdeveniment prop d’un miler de professionals de 400 mitjans, dels quals un 20% internacionals. D’altra banda, el 080 Fashion Showrrom ha tancat amb un volum de negoci superior als 2 milions d’euros i un preacord amb la Fira de moda Fashion Coterie de Nova York

*Les fotografíes de Juan Avellaneda estaran disponibles una hora després de les desfilades

 

El dissenyador Juan Avellaneda serà l’encarregat de cloure aquest vespre el 080 Barcelona Fashion. A les 21h, Avellaneda presenta la seva proposta #lessgrunge #moreglamour, amb la que el dissenyador celebra cinc anys com a marca d’home i presenta en un context únic i envoltat de cares conegudes la seva darrera proposta per a dona. 

080 Barcelona Fashion ha dedicat la darrera jornada del calendari al 080 Capsules Day, on dissenyadors i firmes han presentat les seves col·leccions en nous formats, més experiencials, propostes més reduïdes que prioritzen la presentació de la marca, i l’expressió del seu univers creatiu.  

Aquest matí, el dissenyador Juanjo Villalba ha obert la jornada amb la proposta Mitología emocional, 31 peces que evoquen una història d'amor sense èxit explicada a través de dotze déus que encarnen els sentiments viscuts en un romanç que va del «abans de tu» fins al «després de nosaltres».

Ha pres el relleu la firma de la influencer Inés Arroyo, Lagaam, marca barcelonina nativa digital integrada sota un model operatiu de pronto moda amb el lema «buy better, wear more». Peces versàtils per a diferents ocasions, que juguen amb prints propis, talls i volums que donen la volta a bàsics imprescindibles.

De la seva banda, Las Antonias, han presentat “Rosa Rosae”, una col·lecció de peces teixides a mà, que s'entreté reordenant i desordenant la transició suau i progressiva entre diversos colors, i buscant la fluïdesa a través de la barreja de textures.

L’ha seguit la jove promesa catalana de la sastreria masculina, Alled-Martinez que ha presentat una mostra del seu treball on l’home del seu imaginari és un dandy decadent que barreja l’elegant decadència dels anys 30 amb l’atreviment dels homes de la vida nocturna de finals dels anys 70 i principis dels 80. El dissenyador ha presentat una col·lecció amb armilles de punt i de solapes en punxa que reben el tractament d’alta costura. La clàssica jaqueta de solapa en punxa amb un parell de pantalons casuals de viscosa de Milà de mitja vicunya; un esmòquing de coll color vermell pintallavis amb una franja de setí, un homenatge al difunt Sterling St. Jacques.

Prop de 23.000 persones han assistit a aquesta edició del 080 Barcelona Fashion

Després de quatre dies de desfilades i activitats paral·leles, 080 Barcelona Fashion posa aquest vespre el punt i final a la 25a edició del certamen català de la moda, amb prop de 22.720 persones han passat pel 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general. En l’edició d’enguany, han seguit in situ la passarel·la prop d’un miler de professionals de la comunicació de prop de 400 mitjans diferents entre periodistes, bloggers i digital influencers, d’ells un 20% són de procedència internacional.

Del total de professionals acreditats, 74 han estat periodistes de mitjans internacionals com Schön, Highsnobiety, Dust, Now Fashion, Achtung, Kurier, Fashion Network, Vogue IT, i Elle.it, entre d’altres. D’altra banda, 386 han estat de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 164 bloggers o mitjans digitals, i 322 digital influencers.

Pel que fa al vessant de negoci, una cinquantena de compradors internacionals han visitat el certamen en aquesta edició. A banda de la trentena de compradors i agents comercials de la missió inversa del 080 Fashion Showroom, han assistit una vintena de representants comercials de clients procedents del Japó i Regne Unit a les desfilades internacionals.

Pel que fa  a les xarxes socials de 080 Barcelona Fashion, durant aquesta setmana (del 3 al 6 de febrer) lnstagram es consolida com la principal plataforma de difusió amb assolit els 49.300 seguidors, un 2,8% més a l’anterior edició. Facebook compta amb 84.984 i Twitter arriba als 25.160 seguidors.

080 Fashion Showroom assoleix preacord amb la fira de la moda,  Fashion Coterie de Nova York

El 080 Fashion Showroom, l’espai professional de venda i exhibició del 080, ha tancat portes en aquesta edició amb un balanç molt positiu. Entre els preacords comercials, destaca una col·laboració amb la fira de moda de Nova York, Fashion Coterie. La directora de desenvolupament de negoci d’aquesta fira, Susan Somerville, s’ha mostrat interessada per les col·leccions de les empreses catalanes expositores, i portarà algunes d’aquestes marques a la fira novaiorquesa perquè puguin donar-se a conèixer al públic americà.

Una de les marques que més ben acollida ha tingut al showroom ha estat Back to eco, una proposta de moda circular basada en la sostenibilitat que participava per primera vegada i que ha pogut establir preacords amb agents comercials de Japó, França i Itàlia. En la mateixa línia, la firma Maggie Sweet, ha obert possibilitats de negoci a diversos països, especialment a Japó i a Polònia, i valora molt positivament que els compradors tinguin una agenda de reunions amb les marques, fet poc habitual en aquest tipus de fires i que ajuda a poder tancar acords comercials in situ. D’altres marques expositores, com Yerse, Sita Murt o Escorpion, coincideixen que ha estat una edició molt profitosa i que els ha servit per entrar a diversos mercats nous. Tots valoren la continuïtat en el temps del showroom —que ha arribat a la 9a edició— que està contribuint a la seva consolidació i a ser conegut cada vegada més per als agents i distribuïdors d’arreu del món interessats en la moda europea.

En total han estat una trentena de compradors internacionals provinents de països com Japó, Estats Units, Canadà, Hong Kong, Anglaterra, Itàlia, França, Polònia, Croàcia, Bulgària i la República Txeca, que han pogut conèixer de primera mà la quinzena de marques de moda catalanes presents en aquesta edició del showroom. Des del Clúster Modacc s’espera que el volum de negoci generat en aquesta edició superi els dos milions d’euros de facturació.”

Patrocinadors i col·laboradors 25a edició 080 Barcelona Fashion

Aquesta edició de la passarel·la ha comptat amb 5 patrocinadors i amb 7 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken amb l'equip de Raffel Pagès (perruqueria oficial), NYX Professional Make Up (maquillatge oficial), Thuya Professional (manicura oficial), Mistinguett (cava oficial) i La Roca Village (centre de shopping oficial). De la seva banda, han participat com a firmes col·laboradores, Rowenta, Font Vella, Casa Viva, Cointreau, Born Rosé, Cudié i Delfy Cosmetics.

Per posar punt i final a aquesta edició, Soho House acollirà la 080 Barcelona Fashion Closing Party

 

Més info al web 080 i les xarxes:

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

Twitter:  @empresacat

 

 

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia