Servei Català de Trànsit

Entra en funcionament un nou radar fix a la C-63 a Lloret de Mar (la Selva)

Entra en funcionament un nou radar fix a la C-63 a Lloret de Mar (la Selva)

80 km/h és la velocitat màxima permesa en el punt controlat

query_builder   17 febrer 2020 10:35

event_note Nota de premsa

Entra en funcionament un nou radar fix a la C-63 a Lloret de Mar (la Selva)

80 km/h és la velocitat màxima permesa en el punt controlat

Entra en funcionament un nou radar fix a la C-63 a Lloret de Mar (la Selva)

El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament un nou radar fix a partir de demà dimarts, 18 de febrer,  a la carretera C-63. En concret, el radar s’ubica al punt quilomètric 4+100 a Lloret de Mar (la Selva) d’entrada a la població amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva en aquest punt així com la sinistralitat. A més, la seva instal·lació també respon a un conjunt de peticions del territori. El límit màxim de velocitat permès a la via és de 80 km/h. Aquest nou radar complementa el que ja hi ha a la mateixa carretera en sentit contrari, a uns 700 metres de diferència aproximadament, en direcció Vidreres.

La velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l’any 2019 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 12% dels accidents amb víctimes mortals i ferits greus en vies interurbanes.

L’SCT controla la velocitat excessiva a través de diversos tipus de dispositius. A banda de radars fixos, que registren una velocitat en una ubicació concreta, a Catalunya, des de l’any 2010 s’han anat implantant els radars de tram. Aquests cinemòmetres incorporen un equipament de reconeixement de les matrícules dels vehicles, estan situats a l’inici i al final del tram controlat, i mesuren el temps transcorregut i calculen la velocitat mitjana per tal de determinar si s'ha superat el límit màxim de velocitat permès. A més, en alguns punts de la xarxa viària catalana, els Mossos d’Esquadra també controlen les velocitats a través dels radars mòbils. Convé destacar que aquest tipus d’infraccions també es detecten a través de l’helicòpter de l’SCT.

Actualment, a la xarxa viària catalana hi ha 241 punts de control, dels quals 30 són radars de trams. Els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat, i han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l’accidentalitat.

A més velocitat, més risc d’accident i de lesions greus

En cas d’accident, s’ha evidenciat que com més elevada és la velocitat dels vehicles, més alta és la violència de l’impacte, es redueix notablement l’efectivitat dels dispositius de seguretat passiva, com el cinturó de seguretat o el casc, i s’incrementa, per tant, el risc de mortalitat i de patir lesions amb seqüeles greus permanents. És per això que des del Departament d’Interior i des del Servei Català de Trànsit, continuem  apostant per la presència de radars a la xarxa viària catalana amb la finalitat de disminuir l’accidentalitat a les nostres vies.

Els radars, juntament amb la vigilància i les campanyes intensives de control de la velocitat que es fan des de Mossos d’Esquadra i les Policies locals, són actualment elements fonamentals per a la consecució de l’anomenada Visió Zero pel que fa a sinistralitat viària.

La presència dels radars està senyalitzada i la seva ubicació és pública, es pot consultar al web del Servei Català de Trànsit.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia