Sala de premsa

event_note Nota de premsa

L'Oficina d'Atenció Ciutadana posa en funcionament un nou espai d'Autoserveis assistits

Imatge de la presentació del nou espai d'autoserveis de l'OAC de Girona

El delegat de la Generalitat a Girona, Pere Vila, la subdirectora general d’Atenció Ciutadana, Núria Vives, el gerent de Serveis Comuns de la Generalitat a Girona, Jaume Torrent i la cap de l’Oficina d’Atenció Ciutadana a Girona, Mercè Nadal, han presentat aquest matí el nou espai d’autoserveis assistits que s’ha posat en funcionament a l’OAC de Girona.

 

Des del seu inici l’OAC va posar a disposició de la ciutadania 5 ordinadors d’autoservei amb connexió a Internet i una impressora;  posteriorment, es va incorporar un escàner a aquests ordinadors. Des d'aquests ordinadors es poden realitzar tràmits telemàtics, tant de la Generalitat de Catalunya com d'altres administracions, i també es poden fer consultes a Internet dels serveis i tràmits d'aquestes administracions.

 

El nou espai d’autoserveis posa a disposició de la ciutadania 5 autoserveis més amb escàner i impressora, en aquest cas, assistits de 9 a 14 h per una persona informadora de l’Oficina.

 

Durant la presentació el delegat del Govern, Pere Vila, ha explicat l’aposta per aquest tipus de serveis “Els autoserveis s’havien implementat d’una forma pausada, s’ha vist que funcionen i per això en doblem l’oferta. El nou espai d’autoserveis de l’OAC de Girona és més dinàmic i diàfan, vol ser un espai de relació i apropar-nos a la gent”. El delegat també ha fet referència al futur de l’administració lligada a les noves tecnologies “El present i el futur de les persones estan lligats a les tecnologies i la Generalitat ha d’estar a l’avantguarda, oferint la possibilitat de realitzar tràmits des d’un ordinador, en aquest cas, amb l’assistència d’una persona que pugui acompanyar els ciutadans en els diferents procediments”.

 

L’OAC de Girona es va inaugurar l’any 2010 com a oficina integrada, que atén els 1.600 tràmits de la Generalitat de Catalunya de manera especialitzada amb una voluntat clara d’apropar, agilitzar i facilitar la relació entre  l’administració i  la ciutadania. Després de gairebé 10 anys de funcionament, els resultats ens avalen per afirmar que l’OAC de Girona s’ha convertit en un referent com a espai d’atenció molt ben valorat per la ciutadania. En l’enquesta feta el darrer trimestre del 2019 els usuaris van valorar els serveis rebuts a l’OAC amb un 9,04.

 

Cal tenir present,  però, que l’entorn de relació amb la ciutadania es transforma constantment i es posa de manifest la necessitat d’introduir mecanismes flexibles, eficaços i eficients d’intercanvi d’informació i serveis i espais de col·laboració entre la ciutadania i la Generalitat. Cal proporcionar a la ciutadania una atenció integrada, proactiva i eficient, amb la incorporació dels serveis que aportin valor públic i proximitat a la ciutadania, que resolguin de manera personalitzada les seves necessitats i l’empoderin per a què sigui autònoma en les gestions.

 

Cal fer esment que la implantació de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú i la Llei 40/2015 de règim jurídic, que introdueixen canvis en la manera de tramitar i estableixen la tramitació telemàtica per relacionar-se amb l’administració, provoca un nou marc de relació i la necessitat de replantejar els serveis establerts fins aleshores.

 

Aquest canvi de context ens ha fet veure l’oportunitat per redefinir els serveis que l’OAC de Girona posa a disposició de la ciutadania i, tenint en compte la voluntat de millora contínua, s’ha creat aquest espai d’Autoserveis assistits per facilitar l’empoderament de la ciutadania en l’ús dels serveis digitals.

La subdirectora general d’Atenció Ciutadana, Núria Vives, ha parlat d’aquest nou model d’atenció ciutadana “Hem dissenyat un nou model d’atenció presencial, d’autoservei i atenció a les persones, una manera d’aprendre a fer tràmits a l’administració perquè més endavant es puguin dur a terme des de casa o des del mòbil, facilitant així la relació amb l’administració i apropant-nos a la ciutadania”.

 

La ciutadania, a través de l'autoservei, podrà entre d’altres, informar-se, tramitar, participar, atendre les accions proactives (avisos, comunicacions) de la Generalitat de Catalunya o gestionar cites prèvies.

 

El suport de la zona d’autoserveis assistits consisteix en l’ajut en la tramitació o en la cerca d’informació.

 

L'objectiu d'aquest servei és acompanyar la ciutadania en el procés de digitalització de tal manera que progressivament assoleixi una major autonomia digital.

 

La voluntat és oferir el màxim de serveis en la modalitat d’autoservei.  En aquests moments els tràmits que tenim definits són:

 

Generalitat de Catalunya

  • Cita prèvia
  • Certificat del SOC (targeta DARDO)
  • Sol·licitar accés a la informació pública (IdCAT mòbil i cl@ve)
  • Sol·licitar el permís de caça a les reserves nacionals de Catalunya
  • Renda garantida de ciutadania
  • Devolucions fiances Incasòl
  • Protecció de dades: exercici drets Habeas Data
  • Comunicació d'obertura d'un centre de treball
  • Reclamar sobre el subministrament elèctric (IdCAT mòbil)
  • Reclamar sobre la qualitat del servei (IdCAT mòbil)
  • Reclamar per discrepàncies amb la distribuïdora sobre la solució tècnica i econòmica proposada per un nou subministrament o ampliació d'un existent (IdCAT mòbil)
  • Reclamació per discrepàncies amb l'empresa distribuïdora en la tramitació d'un nou subministrament o ampliació d'un existent (incompliments de terminis o altres incompliments) (IdCAT mòbil)

I també d’altres administracions com poden ser el certificat d’últimes voluntats.

 

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia