Un grup de waterpolistes catalanes, moltes de les quals medallistes en campionats internacionals, s’han adherit avui a la campanya #ThoEstasPerdent. En una trobada al Circuit de Barcelona-Catalunya amb Antoni Reig, director del Consell Català de l’Esport, i Pere Vilà, representant territorial de l’Esport a Barcelona, les esportistes han mostrat el seu suport a la iniciativa que vol fomentar l’esport femení en els mitjans i que està mobilitzant amb èxit el sector esportiu del país.
sge
Miquel Rovira

Aprofitant la jornada de pretemporada de la Fórmula 1 al traçat vallesà, cinc waterpolistes el CN Sabadell (Laura Ester, Maica García, Judith Forca, Marina Cordobés i Mati Ortiz) i quatre del CN Mataró (Marta Bach, Anna Gual, Clara Cambray i Anna Espar) han compartit el bon moment pel qual passa aquest esport al país -traduït en l’èxit en l’últim Europeu de seleccions i el bon paper dels clubs en les diverses competicions estatals i internacionals-, amb els representants del Govern, així com representants del món federatiu, universitari i local.

A la conversa distesa al voltant de la situació del waterpolo femení, també hi han assistit Eugeni Ballarín i Nani Guiu, director esportiu i director tècnic de waterpolo de la Federació Catalana de Natació, respectivament; Titi Roca, regidor d’Esports de Vic; Pep Campanya, director-gerent del Patronat d’Esports de Les Franqueses del Vallès, i Ulpi Roman, cap de competicions de la Universitat de Barcelona, a més de Blanca Nualart, responsable de gènere i programes esportius transversals del Consell Català de l’Esport.

Posteriorment, Toni Reig i Pere Vilà, acompanyats del director del Circuit, Joan Fontserè, han fet una visita al pàdoc amb les jugadores i la resta de la comitiva i s’han fet una fotografia tapant-se la meitat de la cara, el gest que simbolitza el fet que no veure esport femení suposa perdre’s la meitat de l’espectacle.

La campanya #ThoEstasPerdent està impulsada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), en col·laboració amb la Secretaria General de Esport i de l’Activitat Física (SGEAF), l’Institut Català de les Dones (ICD) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), per promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans per avançar cap a la plena igualtat, trencar estereotips i consolidar referents femenins per a infants i joves.

1  

Imatges

Fotografia amb el gest de la campanya (Autor: Miquel Rovira)

Fotografia amb el gest de la campanya (Autor: Miquel Rovira) 3043