- El pont s’ubicarà en el mateix emplaçament que el malmès per la borrasca Gloria i tindrà una longitud de 220 metres i una amplada de 13 metres
- Els treballs, amb un termini de 10 mesos, s’han iniciat amb les tasques prèvies
- Calvet anuncia reforços en el transport públic, com la posada en marxa d’un nou bus exprés entre Tordera, Blanes i Barcelona

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha visitat avui, juntament amb l’alcalde de Malgrat de Mar, Joan Mercader, i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, les obres de reconstrucció del pont sobre la Tordera que connecta les carreteres entre Malgrat de Mar i Blanes, greument malmès per la borrasca Gloria. Els treballs de reconstrucció de l’estructura, de la qual s’han iniciat les tasques prèvies, compten amb un pressupost d’adjudicació de 4,6 MEUR.
Les inundacions del 21 i 22 gener passats, com a conseqüència del temporal Gloria, van afectar greument el pont sobre el riu Tordera que uneix les carreteres BV-6001 i GIP-6831, titularitat de la Diputació de Barcelona i Girona respectivament, de manera que el trànsit de vehicles va quedar tallat en aquest punt. Per aquest àmbit circulen diàriament una mitjana de més de 8.000 vehicles diaris.
Compromís per recuperar la normalitat
Per reconstruir el pont i poder restablir la circulació amb la major brevetat possible, s’ha declarat l’emergència d’aquesta obra. El nou pont, que s’ubicarà en el mateix emplaçament que l’anterior, tindrà una longitud de prop de 220 metres i una amplada de 13 metres. El conseller ha explicat que, “la prioritat és recuperar la mobilitat i la normalitat al més aviat possible” i que “ja s’ha pogut adjudicar l’obra, en aquest cas, a l’empresa Copisa, que s’ha compromès a executar-la en 10 mesos, un 30% menys del temps que havíem previst inicialment”.
El pont comptarà amb dos carrils de circulació de 3,5 metres cadascun i un carril per a vianants i bicicletes de 3 metres d’amplada. L’estructura compleix amb els requeriments tècnics quant a dinàmica fluvial, amplada i gàlib, així com a distribució de les piles, d’acord amb els criteris de l’Agència Catalana de l’Aigua. Un cop executada, la nova infraestructura serà posada a disposició de la Diputació de Girona, titular del pont antic.
El desenvolupament d’aquesta obra es coordinarà amb l’execució per part d’Adif del pont ferroviari també malmès pel temporal, així com amb la de les canonades i el col·lector de la dessaladora de la Tordera per part d’Aigües Ter-Llobregat.
Millora de la mobilitat
Per minimitzar els efectes sobre la mobilitat, el conseller Calvet ha explicat que “hem estat actuant per reforçar el transport públic per oferir el millor servei possible a la ciutadania, de dues maneres”. “La primera”, ha detallat, “ha estat exigint a Adif i Renfe que habilitessin una llançadora que pogués solucionar la interrupció de la línia R1, que ens afecta molt, moltíssim”. Ara “volem anar una mica més enllà”, ha manifestat Calvet, tot explicant que “estem treballant amb Renfe perquè la llançadora pugui arribar fins a Santa Susanna o, fins i tot, variar horaris perquè pugui encadenar millor el servei de bus amb el de tren”.
En segon lloc, ha exposat, “també vam habilitar un servei entre el Maresme Nord i Barcelona i que ara estem estudiant si, en comptes de quedar-se a Pineda, pugui pujar fins a Malgrat i afavoreixi encara més la mobilitat”. A més, “a partir de dilluns reforçarem la ruta entre Lloret, Tossa i Barcelona, fet que desestressarà la mobilitat a la zona”, ha dit Calvet.
Finalment, el conseller ha anunciat l’entrada en funcionament d’un nou bus exprés entre Tordera, Blanes i Barcelona “confiem que, en quinze dies”.



