- Les estacions de l’L1 i l’L3 de metro s’adaptaran a persones amb mobilitat reduïda
- Els treballs començaran aquesta primavera i tindran un termini d’execució previst de tres anys i mig
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat, per un import de 8 MEUR, les obres de millora de l’accessibilitat de l’intercanviador de Plaça Espanya de Barcelona, on tenen parada de les línies L1 i L3 de metro i diverses línies d’FGC. Els treballs consistiran en l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda d’aquest intercanviador, un dels més potents de la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana. Es preveu que les obres, que compten amb finançament FEDER, comencin aquesta primavera i tinguin un termini d’execució de 42 mesos.
Al subsòl de Plaça Espanya hi ha actualment tres estacions de ferrocarril, dues de metro –L1 i L3– i una de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Cadascuna de les estacions disposa d’un vestíbul principal d’accés a diferent cota i aquests vestíbuls s’interconnecten a través de diversos passadissos interiors. En aquest intercanviador, que registra en conjunt més de 18 milions persones usuàries a l’any, està adaptada l’estació d’FGC.
Les principals actuacions previstes són:
Estació L1
- Instal·lació d’un ascensor d’accés carrer - vestíbul, en la confluència de la plaça amb l’inici del carrer de Tarragona
- Ampliació del vestíbul situat al costat centre comercial i implantació d’un ascensor directe a l’andana sentit Hospital de Bellvitge
- Substitució de l’actual passera metàl·lica de canvi d’andana per una de nova i instal·lació de dos nous ascensors a l’extrem de les andanes. Aquesta actuació comportarà uns redistribució i una nova configuració de diversos espais de serveis tècnics i instal·lacions.
Estació L3
- Ampliació del vestíbul existent i instal·lació de dos nous ascensors: un del carrer (a l’avinguda del Paral·lel costat Besòs) a vestíbul i un de vestíbul a passadís de connexió amb l’L1
- Implantació de dos ascensors per connectar el vestíbul intermedi amb les andanes
Passadís de connexió L1-L3
- S’adapta el passadís entre les dues estacions de metro i entre l’L3 i FGC amb la supressió dels esglaons existents a ambdós extrems i la seva substitució per un sistema de rampes.
1