- Els centres poden oferir tasques adequades a cada etapa educativa, que no seran considerades lectives o avaluables
- L’objectiu és suggerir activitats que contribueixin al desenvolupament de l'autonomia personal i siguin significatives per a l'aprenentatge
El Departament d’Educació oferirà als centres orientacions i activitats adreçades a l’alumnat mentre els centres romanguin tancats a causa del confinament. Així, a través de la Xarxa Telemàtica de Catalunya, Xtec, es suggereixen un seguit d’activitats per tal que puguin contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal de l’alumne i siguin també significatives per a l’aprenentatge.
Els centres poden oferir aquestes tasques via telemàtica o mòbil. Les orientacions que hauran de coordinar i regular els equips docents, no seran considerades lectives o avaluables, tot i que en demanin el retorn corresponent, atès que actualment encara hi ha famílies que no disposen de connectivitat. Per això, entendre aquestes activitats com a avaluables implicaria incidir en la no equitat.
Es proposen orientacions diverses, com ara la realització d'activitats d'observació i de contrast d'elements propers a la realitat de l'alumne, de cerca d'informació, d'indagació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques…, així com activitats alternatives a l’aprenentatge a l'aula que no és possible fer pel tancament dels centres. Al mateix temps, però, han de respectar la les necessitats de descans dels alumnes, el temps de lleure i la convivència familiar. Es planteja també que l’alumnat aprengui a gestionar el temps propi, s’autoreguli o prengui decisions.
Educació posarà, també, a disposició dels centres recomanacions de treball per a tots els alumnes de les diferents etapes educatives. Alguns dels exemples concrets plantejats, són:
- A l’educació infantil: realitzar un diari, representar una història amb titelles o a través d’escenificació, ajudar en les tasques de la llar.
- A l’educació primària: escoltar un audiollibre, visitar museus virtuals i fer relats o dibuixos de la visita, o activitats matemàtiques (On és més barat? Fer una llista de coses per comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners d’estalvi en comprar el més barat).
- A l’educació secundària: propostes d’anàlisis sobre el coronavirus transversals i dels diferents àmbits competencials (què són les vacunes, com funcionen, què va ser la grip espanyola, quan es va produir, com es pot veure afectat el PIB per la pandèmia...).
Els centres poden oferir aquestes tasques via telemàtica o mòbil. Les orientacions que hauran de coordinar i regular els equips docents, no seran considerades lectives o avaluables, tot i que en demanin el retorn corresponent, atès que actualment encara hi ha famílies que no disposen de connectivitat. Per això, entendre aquestes activitats com a avaluables implicaria incidir en la no equitat.
Es proposen orientacions diverses, com ara la realització d'activitats d'observació i de contrast d'elements propers a la realitat de l'alumne, de cerca d'informació, d'indagació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques…, així com activitats alternatives a l’aprenentatge a l'aula que no és possible fer pel tancament dels centres. Al mateix temps, però, han de respectar la les necessitats de descans dels alumnes, el temps de lleure i la convivència familiar. Es planteja també que l’alumnat aprengui a gestionar el temps propi, s’autoreguli o prengui decisions.
Educació posarà, també, a disposició dels centres recomanacions de treball per a tots els alumnes de les diferents etapes educatives. Alguns dels exemples concrets plantejats, són:
- A l’educació infantil: realitzar un diari, representar una història amb titelles o a través d’escenificació, ajudar en les tasques de la llar.
- A l’educació primària: escoltar un audiollibre, visitar museus virtuals i fer relats o dibuixos de la visita, o activitats matemàtiques (On és més barat? Fer una llista de coses per comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners d’estalvi en comprar el més barat).
- A l’educació secundària: propostes d’anàlisis sobre el coronavirus transversals i dels diferents àmbits competencials (què són les vacunes, com funcionen, què va ser la grip espanyola, quan es va produir, com es pot veure afectat el PIB per la pandèmia...).