- Des de dilluns de la setmana passada, la demanda ha caigut un 90%
- Dissabte 21 i diumenge 22 s’oferirà un servei reduït, adequat als requeriments, i la línia L12 no circularà

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) adaptarà aquest cap de setmana, 21 i 22 de març, la seva oferta a les línies metropolitanes per fer front als requeriments del Govern en la lluita contra el coronavirus. D’aquesta manera, la companyia adequa l’oferta d’acord a la demanda i a les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona. A partir de demà, el servei serà un terç de l’habitual, amb aquestes freqüències:
Barcelona-Vallès
Llobregat-Anoia
Tot i aquestes modificacions, FGC desaconsella viatjar excepte per raons inajornables i, per aquest motiu, recomana als clients que es vegin obligats a desplaçar-se que s’informin sobre les possibles afectacions al servei a través dels missatges de megafonia d’estacions i d’interior de tren, que consultin les vitrines informatives, el web www.fgc.cat, l’app d’FGC, el tuiter @FGC o que truquin al telèfon d’informació 012.
Caiguda de la demanda
Pel que fa al comportament de la demanda al servei d’FGC, des de la setmana passada l’evolució ha sigut clarament a la baixa:
Respecte a la resta de serveis, les estacions d’esquí així com el Cremallera de Montserrat i el Cremallera de Núria romanen tancats.
Increment de les mesures higièniques
A més, en el marc de la resposta de la pandèmia del SARS-CoV-2 a Catalunya, FGC ha realitzar un seguit de mesures de caire informatiu i organitzatiu dirigides als clients i al conjunt del personal amb l’objectiu de minimitzar el risc d’infecció i assegurar alhora la prestació del servei, preveient l’evolució de la situació.
En aquest sentit, FGC ha elaborat un Pla de contingència pel coronavirus SARS-CoV-2 i ja des de començaments de setmana passada ha activat diverses mesures higièniques, seguint els protocols sanitaris, per evitar tant com sigui possible els contagis. Així, perquè els clients no hagin de tocar les botoneres dels trens, els maquinistes obren i tanquen les portes. A més, les màquines de venda de bitllets i les botoneres dels ascensors de les principals estacions es netegen cada hora. També es netegen amb producte desinfectant diàriament barres, agafadors, botoneres, tauletes, mampares, endolls i marcs de finestres de l’interior de trens a totes les línies.
D’altra banda, per augmentar la protecció del personal, s’ha tancat al públic el Centre d’Atenció al Client i l’Oficina de confecció de carnets de pensionista. L’atenció a l’usuari es fa via telefònica.
En l’aplicació de totes les mesures, FGC actua en tot moment atenent a allò que dictaminen el Govern i l’ATM de Barcelona.
Barcelona-Vallès
- 1 tren/hora a la línia S1 (Terrassa)
- 1 tren/hora a la línia S2 (Sabadell)
- 3 trens/hora a la línia L6 (Sarrià-Pl. Catalunya)
- 4 trens/hora a la línia L7 (Av. Tibidabo)
Llobregat-Anoia
- 1 tren/hora a la línia R5 (Manresa)
- 1 tren/hora a la línia R6 (des de i a La Pobla de Claramunt)
- 1 tren/hora a la línia L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa)
Tot i aquestes modificacions, FGC desaconsella viatjar excepte per raons inajornables i, per aquest motiu, recomana als clients que es vegin obligats a desplaçar-se que s’informin sobre les possibles afectacions al servei a través dels missatges de megafonia d’estacions i d’interior de tren, que consultin les vitrines informatives, el web www.fgc.cat, l’app d’FGC, el tuiter @FGC o que truquin al telèfon d’informació 012.
Caiguda de la demanda
Pel que fa al comportament de la demanda al servei d’FGC, des de la setmana passada l’evolució ha sigut clarament a la baixa:
| Dia | Viatges | Percentatge decrement |
| 9 de març | 329.822 | -1,2% |
| 10 de març | 330.669 | -3,7% |
| 11 de març | 317.539 | -8,4% |
| 12 de març | 278.959 | -19,6% |
| 13 de març | 149.552 | -56,7% |
| 14 de març | 33.747 | -79,5% |
| 15 de març | 14.597 | -87,2% |
| 16 de març | 46.312 | -86,2% |
| 17 de març | 35.817 | -89,5% |
| 18 de març | 33.264 | -90,5% |
| 19 de març | 31.776 | -90,9% |
Respecte a la resta de serveis, les estacions d’esquí així com el Cremallera de Montserrat i el Cremallera de Núria romanen tancats.
Increment de les mesures higièniques
A més, en el marc de la resposta de la pandèmia del SARS-CoV-2 a Catalunya, FGC ha realitzar un seguit de mesures de caire informatiu i organitzatiu dirigides als clients i al conjunt del personal amb l’objectiu de minimitzar el risc d’infecció i assegurar alhora la prestació del servei, preveient l’evolució de la situació.
En aquest sentit, FGC ha elaborat un Pla de contingència pel coronavirus SARS-CoV-2 i ja des de començaments de setmana passada ha activat diverses mesures higièniques, seguint els protocols sanitaris, per evitar tant com sigui possible els contagis. Així, perquè els clients no hagin de tocar les botoneres dels trens, els maquinistes obren i tanquen les portes. A més, les màquines de venda de bitllets i les botoneres dels ascensors de les principals estacions es netegen cada hora. També es netegen amb producte desinfectant diàriament barres, agafadors, botoneres, tauletes, mampares, endolls i marcs de finestres de l’interior de trens a totes les línies.
D’altra banda, per augmentar la protecció del personal, s’ha tancat al públic el Centre d’Atenció al Client i l’Oficina de confecció de carnets de pensionista. L’atenció a l’usuari es fa via telefònica.
En l’aplicació de totes les mesures, FGC actua en tot moment atenent a allò que dictaminen el Govern i l’ATM de Barcelona.



