• El telèfon 061 Salut Respon triplica la seva capacitat per atendre millor els ciutadans, passant de les 130 posicions que atenien les trucades abans de la crisi del coronavirus SARS-COV-2, fins a les 342 a dia d’avui
  • L’ampliació és fa amb l’entrada en funcionament avui mateix d’una nova sala d’atenció telefònica amb capacitat per a fins a 200 noves posicions, el que permetrà augmentar el volum de consultes ateses
  • Aquest reforç se suma a iniciatives que s’han posat en marxa darrerament per atendre millor el ciutadà, com ara l’app STOP Covid19 CAT
.

El telèfon 061 Salut Respon triplica la seva capacitat per atendre millor les trucades relacionades amb el coronavirus SARS-COV-2. Abans de l’arribada d’aquesta crisi el telèfon comptava amb 130 posicions –a cada posició hi ha treballa més d’una persona en diferents torns– i ara s’ha triplicat la capacitat fins arribar a les 342 a dia d’avui.

Aquesta ampliació del servei és possible gràcies a que avui entra en funcionament una nova sala d’atenció telefònica. Amb més de 500m2, té una capacitat de fins a 200 noves posicions. Aquestes se sumen als augments que s’han anat posant en marxa per reforçar el 061 Salut Respon des de l’arribada del coronavirus SARS-COV-2.

L’objectiu és reduir la saturació que pateix aquest telèfon per l’allau de consultes relacionades amb el coronavirus i permetre tant la gestió d’aquestes i com de la resta de trucades de salut que atenia abans de l’arribada d’aquesta crisi.

La nova sala està situada a les instal·lacions de l’Espai Bital, a L’Hospitalet de Llobregat, molt a prop de les instal·lacions centrals del 061. Per a la seva posada en marxa s’han contractat 270 estudiants universitaris de l’àmbit sanitari, que donaran servei en diferents torns. Formen part del grup de 1.200 estudiants que es van oferir, a través del Consell d’Estudiants de Medicina de Catalunya (CEMCAT), per donar suport en la gestió sanitària del coronavirus SARS-CoV-2.

Com funcionarà?

La nova sala atén totes les trucades relacionades amb el coronavirus SARS-CoV-2. Els operadors fan un primer cribratge de les trucades i les més greus es traslladen, com sempre, a l’equip de metges i infermeres del 061. Per poder gestionar les trucades adequadament, els estudiants van rebre formació dies enrere, al mateix espai on s’ha creat la nova central telefònica.

Les persones que atenen els telèfons segueixen la normativa sanitària: estan separats per una distància d’entre un i dos metres, i compten amb material de protecció.

Ampliació del servei del 061 Salut Respon

En els darrers dies al 061 Salut Respon ja se li havia afegit una sala addicional amb 50 noves posicions. Situada a la zona 22@ de la ciutat de Barcelona, dona suport a les trucades pel coronavirus SARS-CoV-2. Per tal de poder minimitzar la saturació d’entrada del telèfon 061 Salut Respon, també s’han incrementat els canals telefònics, que han passat dels 180 inicials a 420 actualment.

Aquest reforç del 061 Salut Respon se suma iniciatives que s’han posat en marxa darrerament per atendre millor el ciutadà, com ara l’app STOP Covid19 CAT, amb la qual es fa seguiment dels pacients que presenten símptomes de la malaltia. Està disponible en iOS i en Android.

Per a més informació sobre el coronavirus SARS-CoV-2, consulteu el Canal Salut.

2  

Imatges

Foto

Foto 309

Cartell informatiu

Cartell informatiu 325