- La Direcció General de Contractació Pública del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda serà l’encarregada d’elaborar aquest document
- L’objectiu és dotar les administracions públiques catalanes d’un sistema de contractació pública que garanteixi la prestació de serveis de qualitat i millori la gestió dels contractes públics
El Govern ha donat llum verda a les línies mestres de l’Estratègia catalana de contractació pública, que s’haurà de definir per als propers quatre anys. En aquest sentit, ha encomanat a la Direcció General de Contractació Pública del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda el disseny i la redacció d’aquest pla, en el marc de les recomanacions de la Unió Europea i la legislació bàsica que existeix sobre aquesta matèria.
L’objectiu és dotar les administracions públiques catalanes d’un sistema de contractació pública que garanteixi la prestació de serveis de qualitat i millori la gestió dels contractes públics, tenint en compte l’eficiència, una visió responsable de les necessitats, la coherència entre les diferents polítiques públiques, els principis de transparència i d’integritat i la finalitat d’obtenir una millor relació qualitat-preu.
Segons l’acord, l’Estratègia haurà de girar a l’entorn de quatre objectius específics:
- a) Millorar la contractació pública en termes de necessitat, costos, agilitat i resultats per tal d’aconseguir una contractació pública eficient.
- b) Garantir la compra pública de béns i serveis de qualitat, mitjançant la selecció adequada dels contractistes, l’adquisició de béns i serveis innovadors i un veritable control de l’execució dels contractes.
- c) Avançar en l’ús estratègic de la contractació pública com a mecanisme d’implantació d’altres polítiques públiques, com són la millora del medi ambient i de les condicions socials i laborals, la incorporació de les persones amb risc d’exclusió al mercat del treball, i el foment de la participació de les PIME i de les entitats d’economia col·laborativa i del tercer sector social.
- d) Introduir mesures de prevenció de la corrupció i de resolució dels conflictes d’interès per garantir la integritat i la transparència en la contractació pública. En aquest sentit, el text preveu que totes les actuacions relacionades amb aquesta matèria es portaran a terme d’acord amb el que estableix l’Estratègia de lluita contra la corrupció i d’enfortiment de la integritat de l’Administració de la Generalitat i de les entitats del seu sector públic, aprovada per l’Acord del Govern de 15 de gener de 2020.