• Creada pel Departament de Polítiques Digitals, ConfinApp inclou un assistent virtual interactiu basat en IA per orientar i acompanyar la ciutadania durant la crisi de la COVID-19
  • L’aplicació convida la ciutadania a identificar les necessitats socials que tenen durant el confinament perquè les empreses i startups puguin donar-hi resposta mitjançant una ‘hackató’. Les solucions tecnològiques s’integraran a l’app
  • L’aplicació incorpora altres serveis com la generació de certificats autoresponsables de desplaçament i la possibilitat d’adjuntar el certificat d’empreses de serveis essencials
Imatge Confinapp

El Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública ha posat avui en marxa ConfinApp, una aplicació que neix amb la voluntat d’esdevenir l’eina de referència per a la ciutadania per gestionar la fase de confinament i postconfinament.  

ConfinApp, disponible al web confinapp.cat (i properament als markets de Google i Apple), pretén ser un acompanyament i la porta d’entrada a tota la informació i serveis que el Govern de Catalunya posa a disposició de la ciutadania, autònoms i empreses durant i després del confinament. Una de les principals funcionalitats és un assistent virtual basat en intel·ligència artificial (IA), orientat a donar resposta a les principals inquietuds o dubtes que aquesta crisi genera entre la ciutadania, des d’aspectes relacionats amb les mesures d’higiene i salut; els desplaçaments permesos i prohibits durant l’Estat d’Alarma; certificats i tràmits administratius; cobertures d’assegurances; aspectes tributaris; ajuts i mesures de suport a treballadors, empreses i autònoms; dubtes sobre el curs escolar, etc.


Un assistent cognitiu que interactua amb els ciutadans

L’assistent, en base a un entrenament del model d'intel·ligència artificial i a les capacitats de processament del llenguatge (PLN), permet establir una conversa amb la persona usuària en llenguatge natural i entendre-la per contestar de forma precisa la informació requerida. A més, l’assistent pretén generar un servei personalitzat i proactiu de manera que, en funció de les característiques de l’usuari, pugui recomanar informació d’interès.


Detectar i solucionar necessitats socials del confinament

ConfinApp pretén donar resposta a les necessitats que té la ciutadania durant l’etapa de confinament. Així, es demana a la ciutadania que ajudi a identificar necessitats socials pel que fa a aspectes com:

  • Relacions personals
  • Solidaritat entre veïns
  • Aprendre des de casa
  • Aprovisionament d’aliments
  • Sortir del confinament
  • Tornar a treballar
  • Atenció especial a col·lectius en risc d'exclusió

Per donar-hi resposta, el Departament, juntament amb la Fundació i2CAT i Mobile World Capital Barcelona a través de Digital Future Society, han llançat una ‘hackató’ dirigida al sector tecnològic i startups perquè puguin proveir solucions tecnològiques per donar resposta als reptes socials detectats. D’aquesta manera, es vol promoure la participació de la indústria TIC en el disseny de solucions web o apps mòbils per donar resposta a aquestes necessitats.

S’hi pot participar des de ConfinApp o des d’aquest enllaç.

 

Certificat autoresponsable de desplaçament i d’empresa de serveis essencials

ConfinApp incorpora, a més de l’assistent, altres funcionalitats com ara la generació del certificat autoresponsable de desplaçament en format digital descarregable, la possibilitat d’adjuntar el certificat d’empreses de serveis essencials per als desplaçaments de les persones treballadores i un test de velocitat de connexió a Internet de la persona usuària per conèixer l’estat de la connexió i identificar possibles incidències.