El Departament d’Educació ha creat 615 nous entorns virtuals d’aprenentatge Moodle per als centres que no disposaven d’aquest servei, facilitant així que tots els centres puguin dur a terme la docència en línia, seguint les orientacions que les darreres setmanes el Departament ha posat a la seva disposició. Per tant, ara tots els centres disposaran d’un entorn virtual d’aprenentatge, en el marc del Pla d’acció “Centres Educatius en Línia”, que també inclou la formació i l’acompanyament necessaris per iniciar l’aprenentatge en línia el 3r trimestre.
L’objectiu del pla, que es va activar el passat 21 de març, és proporcionar als docents i als centres educatius els recursos i les eines digitals necessaris per poder donar continuïtat a l’aprenentatge en termes d’equitat i de qualitat durant el període de confinament. D’aquesta manera, el sistema facilitarà als centres poder dur a terme les activitats i orientacions que ha publicat el Departament d’Educació. Unes activitats pensades per a les diferents etapes, amb la voluntat que siguin significatives per a l’aprenentatge i que al mateix temps puguin contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal de l’alumne.
Un entorn virtual d’aprenentatge per a cada centre
Així doncs, el Departament ha desplegat en el núvol espais Eix-Moodle de forma esglaonada per 615 centres. Aquests centres s’afegeixen als que ja disposaven d’espais Moodle proporcionats pel Departament (Àgora-Moodle), amb la mateixa tipologia de plataforma, i als que han optat per d’altres solucions tecnològiques, sempre d’acord amb les Orientacions sobre l'adopció d'entorns de treball col·laboratiu al núvol per a l'àmbit escolar, proposades pel Departament.
Per poder acompanyar al professorat i als centres en l’ús de les tecnologies digitals en aquest desplegament, s’ha posat a la seva disposició l’assessorament dels referents digitals del territori, dels CRP (Centres de Recursos Pedagògics), dels assessors tècnics docents de l’àrea de Cultura digital i de l’àrea TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació), mitjançant fòrums, atenció a través de correu electrònic i també telefònica.
Per altra banda, s’ha creat una pàgina entorns d’aprenentatge a l’xtec, que incorpora materials formatius, autoformatius, webinars, videotutorials, exemples de cursos en línia i d’altres recursos relacionats amb els diferents entorns virtuals d’aprenentatge més utilitzats en els centres de Catalunya.