.
.

Qüestions com ara si es poden continuar fent gestions als registres civils, quins serveis funcionen en els diferents jutjats de Catalunya o si s’han accelerat els tràmits per defunció.  Són alguns dels dubtes  que es poden consultar a la pàgina web de preguntes freqüents (FAQS) del Departament de Justícia, que està en funcionament des del  passat 25 de març. En aquestes tres setmanes, l’enllaç ha rebut unes 7.000 visites. 

Administració de justícia, el més visitat 
 
Les preguntes freqüents més consultades són les que fan referència a l’Administració de justícia, que aglutina les respostes sobre el serveis que presten els jutjats durant l’emergència  o els tràmits que es poden continuar fent als registres civils o als jutjats de pau. Aquest apartat ha rebut prop de 2.000 visites.  
 
En segona posició, amb gairebé 600 visites, se situen les consultes relacionades amb els  centres penitenciaris. És a dir, dubtes com ara com es pot obtenir informació d’un familiar intern,  quina assistència mèdica tenen els interns malalts de coronavirus o com s’ha de fer un enviament a la presó.

En tercer lloc, amb més de 500 visites, el ciutadà s’interessa per totes aquelles qüestions que fan referència a l’atenció a la víctima del delicte. És l’apartat on es plantegen dubtes com ara què s’ha de fer per interposar una denúncia o com s’ha de fer per contactar amb la Oficina d’Atenció a la Víctima del Delicte. 

Informació pràctica sense sortir de casa 

En format breu de pregunta i resposta molt concreta, els ciutadans poden cercar i trobar solucions sobre els serveis del Departament de Justícia durant la COVID-19Els dubtes es divideixen en vuit blocs diferents: Administració de justícia, centres penitenciaris, centres educatius, atenció a la víctima, associacions i fundacions, Col·legis professionals i acadèmics,  mediació  i afers religiosos.  D’aquesta manera, els ciutadans tenen accés a una informació de servei sense haver de sortir de casa, més útil que mai en la situació actual de confinament.