Des de l’1 de gener fins al 30 d’abril d’aquest any, 34 persones han mort en 27 accidents mortals a les carreteres catalanes. Això suposa un descens d’un 37% en el nombre de víctimes mortals respecte al mateix període de l’any passat, en el qual van perdre la vida 54 persones. Pel que fa a la xifra d’accidents mortals, hi ha hagut un descens del 48% respecte al 2019. S’ha de tenir en compte que la reducció de la sinistralitat es produeix en un context marcat pel descens de la mobilitat arran de les restriccions decretades per frenar la propagació de la COVID-19.
Aquest mes d’abril, coincidint amb el confinament pel coronavirus, hi ha hagut 8 víctimes mortals, mentre que a l’abril de l’any passat n’hi va haver 17. Això suposa una reducció del 53%.
Si analitzem les morts per tipus de dia de la setmana, observem que el 50% han estat en cap de setmana (17 de les 34 víctimes mortals) i d’aquestes, 9 es van produir en dissabte. La concentració d’accidents mortals en cap de setmana o festiu és una tendència que es manté des de l’any passat.
Segons la tipologia del vehicle, l’únic ascens es registra en les víctimes mortals en accidents de vehicles pesants, amb 4 morts respecte a 1 de l’any passat. Pel que fa als col·lectius vulnerables, durant els quatre primers mesos d’aquest any han mort 3 motoristes, 1 ciclista i 4 vianants, mentre que en el mateix període de l’any passat havien mort 12 motoristes, 2 ciclistes i 6 vianants.
Quant a l’edat de les víctimes mortals, la franja d’edat que ha sumat més morts a la carretera és la de 45 a 54 anys, amb 11 víctimes. D’altra banda, la davallada més important de víctimes segons l’edat és en les franges de més de 65 anys, passant de 20 morts l’any passat a 6 en el que portem de 2020.
Morts per demarcacions
Pel que fa a les víctimes mortals per demarcacions, la de Tarragona és la que experimenta un descens més important respecte al mateix període de l’any passat, passant de 17 a 10. A Barcelona, la reducció és de 19 a 14, i a Girona i Lleida és de 10 a 6 i de 8 a 4, respectivament.
Aquest mes d’abril, coincidint amb el confinament pel coronavirus, hi ha hagut 8 víctimes mortals, mentre que a l’abril de l’any passat n’hi va haver 17. Això suposa una reducció del 53%.
Si analitzem les morts per tipus de dia de la setmana, observem que el 50% han estat en cap de setmana (17 de les 34 víctimes mortals) i d’aquestes, 9 es van produir en dissabte. La concentració d’accidents mortals en cap de setmana o festiu és una tendència que es manté des de l’any passat.
Segons la tipologia del vehicle, l’únic ascens es registra en les víctimes mortals en accidents de vehicles pesants, amb 4 morts respecte a 1 de l’any passat. Pel que fa als col·lectius vulnerables, durant els quatre primers mesos d’aquest any han mort 3 motoristes, 1 ciclista i 4 vianants, mentre que en el mateix període de l’any passat havien mort 12 motoristes, 2 ciclistes i 6 vianants.
Quant a l’edat de les víctimes mortals, la franja d’edat que ha sumat més morts a la carretera és la de 45 a 54 anys, amb 11 víctimes. D’altra banda, la davallada més important de víctimes segons l’edat és en les franges de més de 65 anys, passant de 20 morts l’any passat a 6 en el que portem de 2020.
Morts per demarcacions
Pel que fa a les víctimes mortals per demarcacions, la de Tarragona és la que experimenta un descens més important respecte al mateix període de l’any passat, passant de 17 a 10. A Barcelona, la reducció és de 19 a 14, i a Girona i Lleida és de 10 a 6 i de 8 a 4, respectivament.
DEMARCACIÓ | 2010 | 2019 | 2020 |
Barcelona | 19 | 19 | 14 |
Girona | 15 | 10 | 6 |
Lleida | 13 | 8 | 4 |
Tarragona | 18 | 17 | 10 |