• Actualment ofereix un total de 229 cursos a 31.000 persones inscrites
  • El Departament de Cultura publica noves guies per treballar a Aula Mestra adreçades a docents i estudiants de llengua catalana
Aula Mestra

L’Aula Mestra, l’espai virtual al servei de l’ensenyament i l’aprenentatge de llengua catalana destinat als docents i aprenents d’arreu del món, ha incrementat significativament l’ús en l’etapa del confinament. En total, des que va començar l’estat d’alarma, s’han creat 113 nous cursos i s’hi han afegit prop de 1.000 usuaris als 30.000 que ja tenia, dels quals 231 són professors. El nombre de cursos disponibles actualment és de 229.

Aula mestra és la plataforma Moodle d’ensenyament i aprenentatge de llengua catalana integrada en el portal Parla.cat oberta a qualsevol aprenent que vulgui seguir cursos de manera autoregulada. La plataforma està a disposició del professorat que hi vulgui crear, editar i impartir els seus cursos. Ofereix la base de dades de les més de 3.000 activitats dels cursos Parla.cat per integrar en els cursos i l’opció perquè els docents també puguin nodrir-los amb material de creació pròpia mitjançant les plantilles d’activitats i recursos de l’entorn Moodle.

Actualment, la majoria de cursos són de professorat d’institucions com ara el Consorci per a la Normalització Lingüística, les universitats catalanes —amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca—, el Servei Lingüístic del Departament de Justícia o l’Institut Ramon Llull.

Noves guies
La Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura ha publicat noves guies per crear cursos de català en línia a la seva plataforma Aula Mestra, adreçades a docents i estudiants de llengua catalana, per extreure el màxim rendiment de les possibilitats del l’entorn d’aprenentatge obert. Les guies adreçades al professorat són descriptives i d’edició i les adreçades als estudiants s’orienten a la navegació i a facilitar el seguiment de cursos de manera autònoma. Les noves guies són especialment útils a totes les persones que estan dedicant part del temps del confinament a aprendre català o a dissenyar noves activitats formatives.

Creació, gestió i seguiment de cursos
A l’espai informació sobre l’ús de l’Aula Mestra, s’accedeix a les guies sobre com crear un curs —els requisits i els passos— i com afegir-hi activitats procedents de la base de dades de Parla.cat. També hi ha documents que descriuen les parts de l’aula d’un curs i que recullen i defineixen les activitats i recursos Moodle que són a disposició dels docents. A més, s’ha afegit un enllaç a les videoguies elaborades per l’ICE de la Universitat de Girona sobre l’edició de material d’aprenentatge a Moodle, de gran qualitat didàctica.

Per als estudiants, a la pàgina principal s’hi explica com moure’s per l’Aula Mestra i es descriu l’aula del curs, amb la visualització que tenen els usuaris que entren a l’Aula Mestra i hi naveguen amb aquest funció.