- Es tracta d’una obra d’emergència que preveu resoldre la situació provocada pels tres episodis de pluges ocorreguts en l’últim mig any

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha signat el projecte per dur a terme l'estabilització dels talussos en desmunt existents en el tram de la N-II entre el PK 654+000 i el 667+000, entre Caldes d’Estrac i Calella, on s’han produït despreniments i esllavissades a causa dels aiguats dels últims mesos.
Abans de dur a terme les actuacions concretes caldrà estudiar les causes que provoquen la inestabilitat dels talussos, realitzant l’estudi geotècnic pertinent. Així mateix, i en funció de la morfologia de cada talús, de la seva evolució i distància a la calçada, s’hauran de valorar les solucions més idònies en cada cas, i definir-ne la solució adoptada. Per últim, el projecte haurà de preveure l’expropiació del domini públic en aquests terrenys, ja que actualment alguns d’aquests es troben en àmbit de titularitat municipal o privada.
Entre les mesures d’estabilització que s’estudiaran implementar hi ha el sanejament i/o col·locació de malles, l’estabilització amb perns i xarxa de cables, la injecció de gunita de forma local, el sanejament de blocs inestables, murs, pantalles dinàmiques, entre d’altres.
Millora continuada de la xarxa
Aquest projecte s’afegeix a l’anunciat la setmana passada consistent en la licitació, per primer cop, de dotze contractes de manteniment d’estructures i actius geotècnics. L’objectiu és actuar en els proper 4 anys en ponts i talussos de la xarxa viària que abasten, els més de 6.000 quilòmetres de carreteres arreu del territori que gestiona la Generalitat de Catalunya, inclosa l’N-II.
Els contractes anunciats sumen prop de 60 MEUR i formen part de la inversió de 430 MEUR que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha destinat a la millora continuada de la xarxa durant un període de quatre anys.
Aquestes actuacions refermen la voluntat del Departament de vetllar per la seguretat viària; en aquest cas, mitjançant la conservació de les estructures i dels actius geotècnics. Actualment, a la xarxa viària de la Generalitat hi ha més de 3.600 estructures i més de 20.000 talussos de desmunt.
1