CONSUM
CONSUM
query_builder 6 maig 2020 10:39
event_note Nota de premsa
CONSUM
En el marc de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, la Generalitat a través de l’Agència Catalana de Consum (ACC) del Departament d’Empresa i Coneixement, i l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO), organisme autònom que es relaciona amb el Govern a través del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda, han establert mecanismes de col·laboració per poder detectar pràctiques comercials deslleials o conductes empresarials que siguin restrictives de la competència i que, com a tals, perjudiquin les persones consumidores.
L’ACC té com a missió prevenir, evitar i, si escau, sancionar aquelles pràctiques comercials deslleials envers els consumidors que es produeixen en el mercat.
Es consideren pràctiques comercials il·lícites aquelles que, mitjançant ofertes o invitacions a comprar, poden induir les persones consumidores a fer compres o contractacions de productes o serveis de manera errònia o que, d’una altra manera, no haurien fet.
En definitiva, es tracta de comunicacions comercials que poden ser agressives o incloure accions enganyoses o omissions deliberades d’informació, amb l’objectiu de distorsionar el comportament econòmic del consumidor.
En el context de l’estat d’alarma i la COVID-19, es poden produir pràctiques comercials deslleials específiques, com ara:
Aquestes males pràctiques poden ser denunciades a l’Agència Catalana del Consum, mitjançant el formulari de denúncia en línia disponible en el portal web consum.gencat.cat.
L’ACCO té com a missió vetllar i promoure les condicions de competència, a fi de poder comptar amb un bon funcionament dels mercats a Catalunya, en benefici de la ciutadania i de les empreses.
Constitueixen pràctiques contràries a la competència:
Aquestes pràctiques contràries a la competència poden ser denunciades a l’Autoritat Catalana de la Competència mitjançant el formulari de denúncia disponible al web acco.gencat.cat o en el seu canal de col·laboració anònim.
Així, tant l’ACC com l’ACCO vetllen pel benestar de les persones consumidores i usuàries de Catalunya –cadascun des del seu àmbit competencial respectiu–; ateses les sinèrgies evidents que existeixen entre la política de competència i la de consum, s’ha considerat necessari, en el context de crisi sanitària que estem vivint i que tensiona greument alguns mercats, reforçar els mecanismes de col·laboració entre ambdues institucions, a fi de donar una millor resposta a la ciutadania i a les empreses del país.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________